دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم گرامیداشت ۹ دی «روز بصیرت» واحد علوم تحقیقات

حجت الاسلام ادیب یزدی: 9 دی، اعلام وفاداری ملت فرهیخته ایران به اصول اسلام است

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار کرد:« ۹ دی ماه اعلام وفاداری ملت فرهیخته ایران به اصول اسلام و تداوم ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و... است. دشمنان انقلاب باید بدانند که هرگاه مردم همیشه در صحنه انقلابی ایران نسبت به اصول اسلام، آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه احساس خطر کنند، تحمل نکرده و واکنش نشان خواهند داد.»
کد خبر : 146548

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام ادیب یزدی در مراسم گرامیداشت ۹ دی «روز بصیرت» واحد علوم تحقیقات با بیان اینکه اصول ثابتی در دین مبین اسلام وجود دارد که به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی نمی‌توان از آن عدول کرد، گفت: «در طول تاریخ اسلام، حضرت علی (ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص)، ثابت قدم‌ترین انسان در اجرا و پایبندی به این اصول بوده‌اند. ایشان حتی در دوران خلافت خود، در تمامی مسائل نظیر سیاست، حق مردم، برخورد با دشمنان و... به این اصول پایبند بودند.»


وی ادامه داد: «پایبندی حضرت علی (ع) به اصول اسلام تا حدی بود که سبب تنهایی وی شد، زیرا مردم قبایل این اصول را در برابر عقاید و عادات قبیله‌های خود می‌دیدند. امروزه نیز سعودی‌ها که مردمی توطئه گر و بی‌اطلاع از مناسبات انسانی و حقایق اسلام هستند، با زنده کردن‌‌ همان عقاید و عادات جاهلیت، در برابر اصول اسلام ایستاده و آن را انکار می‌کنند.»


این سخنور با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در دعوت مردم به انقلاب اسلامی، همواره پایبندی به اصول اسلام را مدنظر داشتند، تصریح کرد: «ملت شریف ایران با توجه به آمیزه‌ها و اصول اسلام بود که حرکت خود را آغاز کرده و به پیروزی نائل شدند.»
ادیب یزدی ادامه داد: «قصه فتنه هنوز تمام نشده است. دشمنان این انقلاب بدانند که نه فقط رهبری بلکه خانواده شهدا، نیروهای مسلح، وفاداران به خط امام و رهبری هیچگاه از آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه و پایبندی به اصول اسلام کوتاه نخواهند آمد.»


در این مراسم دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات بیانیه‌ای به همین مناسبت صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: نهم دی ماه نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند. نهم دی نماد حضور عاشورایی ملت ایران، منشور هدایت و سرلوحهٔ بیداری نسلهای آینده است که با بیعت عاشقانه پدران و مادرانشان در تلالو نورانیت حضور بی‌دریغ و عظمی راسخ، چشمان فتنه را در این روز بزرگ کور کردند و به تمامی فتنه گران و توطئه گران فهماندند که همیشه بیدار و در صحنه‌اند و پاسدار واقعی میراث گران سنگ ولایت هستند. ما نیز در این روز مهم دور هم گردآمدیم تا اعلام کنیم که: ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات همگام با ملت ایران، هرگز نخواهیم گذاشت دشمنان این مرزو بوم کوچک‌ترین خدشه‌ای به نظام جمهوری اسلامی و رکن رکین ولایت وارد کنند.


ما دانشگاهیان علوم و تحقیقات از مسئولان کشور می‌خواهیم با حفظ اعتماد به نفس و روحیه بالای انقلابی خود، دوشادوش و همراه ملت غیور ایران، در حفظ رابطه استعمارستیزی ملت اهتمام ورزیده و ملت را همواره پشتیبان و حامی خود دانسته و از این رهگذر دشمن را ناامید سازند. ما دانشگاهیان امروز وظیفه خود می‌دانیم با هوشیاری و ارتقاء توانمندی‌های علمی و اخلاقی خود در صحنه کارزار علمی و جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته است، در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلی و خارجی با تمام توان از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنیم.


در یوم الله نهم دی جامعه دانشگاهی کشور را به همدلی، یکپارچگی و وحدت در سایه سار ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هر چه بیشتر قله‌های رفیع علم و فناوری توام با رعایت ارزش‌های دینی و اخلاقی دعوت کرده و سربلندی، عزت و پیشرفت ایران اسلامی را از حضرت حق تعالی خواستاریم.


ما دانشگاهیان با الهام از دستاورد حضور حماسی ملت ایران در ۹ دی‌ سال ۸۸، ضمن تجدید بیعت با رهبر فرزانه انقلاب، بر این باوریم که حماسه نهم دی اقتدار و استحکام نظام و «گفتمان انقلاب اسلامی» را نزد دوستان و دشمنان ارتقا بخشید و به جهانیان اثبات کرد مردم و نظام در ایران اسلامی در پرتو «ولایت‌فقیه» یک حقیقت واحد بوده و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به‌راحتی قادر هستند هر توطئه و فتنه‌ای را خنثی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته