دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 12:46

بررسی فعالیت اینترنتی برای صدور ویزای آمریکا

متقاضیان سفر به ایالات متحده آمریکا به‌تازگی با پرسش تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند که از سوی سازمان امنیت داخلی این کشور برای بررسی صلاحیت توریست‌ها طراحی شده است.
کد خبر : 144960

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از پولتیکو، متقاضیان ویزای سفر به آمریکا از این پس باید گزینه‌ای را که حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی و فعالیت اینترنتی افراد در هر شبکه را مشخص می‌کند، در فرم درخواست ویزا تکمیل کنند.


براساس آن چه در وب‌سایت درخواست ویزا دیده می‌شود، یک گزینه با 38 انتخاب به فرم درخواست افزوده شده است که متقاضی باید در مقابل هر یک از شبکه‌های اجتماعی، نام کاربری صفحه‌ای که در آن شبکه دارد را بنویسد. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است که این گزینه را برای بررسی تمایلات تروریستی و ارتباطات آنلاین افراد به فرم افزوده است تا از حملات تروریستی احتمالی جلوگیری کند. این وزارت همچنین اعلام کرده است که پاسخ به سوال مشابهی حتی برای اتباع 40 کشوری که بدون ویزا می‌توانند به آمریکا سفر کنند نیز در نظر گرفته شده است.


گروه‌های مدافع حقوق بشر و آزادی‌های فردی در آمریکا از این پرسش ابراز نگرانی و اعلام کرده‌اند که این پرسش احتمالا دستاویزی برای بررسی موشکافانه در حساب‌های اینترنتی اعراب و مسلمانان خواهد بود. براساس دسته‌بندی‌های امنیتی، آمریکا معتقد است بیشترین احتمال حملات تروریستی از سوی اعراب و مسلمانان وجود دارد و یکی از کارآمدترین راه‌های مقابله با آن، زیرنظر داشتن فعالیت‌های آنلاین آنهاست.


این گروه‌ها به افراد توصیه کرده‌اند در صورتی که ناگزیر به ارائه اکانت کاربری در شبکه‌های اجتماعی شدند، حتما از تنظیمات امنیتی رده بالا برای صفحه خود استفاده کنند تا دستگاه‌های دولتی آمریکا نتوانند این حساب‌ها را هک و به اطلاعات داخل آن دست پیدا کنند.


مترجم: بهزاد احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته