دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1395 - 12:12

تولید پوست مصنوعی از جلبک + ویدئو

یکی از محققان دانشگاهی در شیلی به تازگی نوعی پوست مصنوعی سبز رنگ از جلبک تولید کرده است که قادر به تنفس است.
کد خبر : 144248

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک دانشمند اهل شیلی با استفاده از جلبک میکروسکوپی پوست مصنوعی سبز رنگ تولید کرده است. او از این گیاهان بسیار کوچک و ساده برای تولید پوست مصنوعی انسان استفاده کرده‌ است. مشکلی که پوست‌های مصنوعی موجود دارند، این است که فاقد هرگونه عروق خونی هستند بنابراین پوست ساخت دست انسان، برای زنده ماندن قادر به تولید اکسیژن نیستند.


اما این پوست جدیدی که با جلبک ساخته شده است، از طریق فرآیند فتوسنتز قادر به تنفس است. کاری که این دانشمندان در تولید پوست مصنوعی انجام داده است، ترکیب میکروجلبک‌ها با یکدیگر است که شبیه گیاهان میکروسکوپی در انواع مختلف مواد هستند. به عنوان مثال، زمانی که از پوست مصنوعی استفاده می‌کنیم، چیزی که داریم، ویژگی‌های گیاهانی است که وقتی جریان هوا به آن می‌رسد می‌تواند تولید اکسیژن کند.


مزایای این جلبک فراتر از موارد آرایشی است. جلبک به ترمیم خود به خودی پوست انسان کمک می‌کند. این میکرو جلبک‌ها را می‌توان به لحاظ ژنتیکی تغییر داد. بنابراین، این جلبک‌ علاوه بر تولید اکسیژن عوامل مختلفی چون آنتی‌بیوتیک‌ها، ضد التهاب‌ها و مولکول‌های احیاکننده را تولید می‌کنند.


دانشمندان به دنبال ماده‌ای‌ هستند که به طور کامل مصنوعی و ساکن باشد که در واقع، ساختاری است که مواد آن زنده باشد. محققان معتقدند که استفاده از این پوست به درمان و بهبود زخم‌ها و تومورها و جلوگیری از قطع عضو کمک می‌کند.


این پوست مصنوعی به مرور و با مرگ جلبک در گذر زمان، رنگ سبز ناپدید می‌شود. در حال حاضر، آزمایش‌های حیوانی موقفیت‌آمیز بوده است و انتظار می‌رود سال آینده آزمایش‌های انسانی این طرح انجام شود.







مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته