دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1395 - 10:28

رباتی که خرید را بسته‌بندی می‌کند

شرکت پاناسونیک ژاپن که برای حذف کارمندان صندوق فروشگاه‌های بزرگ یک ربات خودکار ساخته بود، اکنون این ربات را تکمیل کرده است تا خرید مشتریان را بسته‌بندی کند.
کد خبر : 142074

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از وال‌استریت ژورنال، ربات‌ها هر روز شغل‌های عجیب تازه‌ای را از انسان‌ها می‌گیرند و آخرین نمونه از آنها قرار است در صندوق فروشگاه‌های بزرگ مانند شهروند فعال شود. این ربات که هنوز یک‌ سال از معرفی‌اش نمی‌گذرد، به‌ تازگی یک توانایی تازه هم پیدا کرده است.


تصور کنید وقتی سبد خرید خود را به محل صندوق می‌برید، ربات پاناسونیک به شما کمک می‌کند که برچسب‌های الکترونیک روی کالا را برای حساب و کتاب مشخص کنید و سپس خودش آنچه در سبد دارید را بسته‌بندی می‌کند و به شما تحویل می‌دهد. روش کار به‌ این شکل است که کف سبد در پایان کار باز می‌شود محتوای آن به آرامی داخل کیسه‌ای می‌ریزد. سپس بدنه سبد کنار می‌رود تا بتوانید دسته کیسه را بگیرید و خریدتان را بردارید.


پاناسونیک یک نمونه از این ربات را در فروشگاهی که سر چهارراه محل دفتر این شرکت است نصب کرده و قول داده است که تا ماه آینده یک سیستم خواندن خودکار برچسب قیمت نیز به آن بیفزاید تا هنگام خرید فقط سبد خود را به دستگاه بدهید و در سوی دیگر دستگاه، خریدتان را در کیسه دریافت کنید.


طرح ربات تازه پس از آن رونمایی شد که آمازون هم یکم طرح انقلابی برای فروشگاه‌های خودکار ارائه داد. در فروشگاه آمازون-گو مشتریان وارد فروشگاه می‌شوند، میزان اعتبار خرید آنها از راه موبایل یا هر وسیله ارتباطی فعالی که همراه دارند سنجیده می‌شود. سپس در هنگام خروج، دستگاهی که جلو در نصب شده است، هرچه را همراه داشته باشند، از حساب آنها کسر می‌کند و فرد بدون نیاز به حتی یک کلمه صحبت یا لحظه‌ای توقف، می‌تواند هر چه می‌خواهد بخرد و از فروشگاه خارج شود.


طرح فروشگاه‌های خودکار برای جلوگیری از اتلاف وقت هنگام خرید و به‌خصوص برای کشورهایی که با مشکل کمبود نیروی کار غیرمتخصص برای مشاغل ساده روبه‌رو هستند ارائه شده است اما نگرانی‌هایی را برای نیروی کار ساده در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته