دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم برگزار می‌شود/ تئاتر صحنه و خیابانی به جشنواره اضافه شد

​دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در بخش تئاتر و در رشته تئاتر صحنه و تئاتر خیابانی در هشتمین جشنواره فرهنگی جامعه دانشگاهی کشور شرکت کنند.
کد خبر : 141550

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در هشتمین جشنواره فرهنگی وزرات بهداشت، در بخش دانشجویان، دانشگاه‌های وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در چهار بخش فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی و ادبی رقابت می‌‌کنند.


یکی از ظرفیت‌های جشنواره فرهنگی وجود رشته‌های هنری پرطرفدار و پرمخاطب است. در بخش تئاتر، رشته تئاتر صحنه و تئاتر خیابانی که به عنوان یک هنر اجتماعی شناخته می‌شود و همواره دارای ظرفیت بسیار بالای جذب مخاطب است، فرصتی مناسب را برای حضور متقاضیان و پرورش استعدادهای هنری فراهم کرده است.


تئاتر خیابانی، یکی از قدیمی‌ترین اشکال تئاتر مردمی و قابل دریافت و درک برای همگان است و در این شکل از نمایش ارتباط آفرینندگان اثر با مخاطب چهره به چهره و بسیار تاثیرگذاراست.


در بخش تئاتر، رشته تئاتر صحنه و خیابانی در هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت برای ترویج نمایش‌هایی با متون فاخر و موردنیاز جامعه که با موضوع سلامت و با ایده‌های خلاقانه تهیه شده باشند، برگزار می‌شود.


دانشجویان متقاضی در این رشته‌ها می‌توانند از نمایشنامه‌های ایرانی و غیرایرانی که متونی فاخر و ارزشمند داشته باشد و به اهمیت موضوع سلامت پیوند داشته باشد، برای اجرای نمایش استفاده کنند. نمایشنامه‌هایی که با توجه به نیازهای فرهنگی روز و با مفهوم امید، آگاهی‌بخشی، نشاط و ترویج سبک زندگی صحیح اجرا شوند در اولویت انتخاب قرار دارند.


علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند تا 1 دی به سامانه festivalf.behdasht.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته