دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1395 - 12:38

در سن بالا هم کار کنید تا سالم بمانید

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند اگر افراد ۵۰ تا ۷۰ ساله می‌خواهند سالم بمانند باید به کار کردن ادامه دهند.
کد خبر : 140876

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، پروفسور سلی دیویس، یکی از مقامات بهداشتی بریتانیا، در گزارشی در مورد افرادی که از ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ دنیا آمده‌اند گفت که نباید فواید جسمی و روحی کار کردن یا کار دواطلبانه را دست کم گرفت.


او گفت که اشتغال به کار به احساس رضایت بیشتر از زندگی و انزوای کمتر کمک می‌کند.


وی افزود: «مردم عمری طولانی‌تر از هر زمان دیگر در گذشته دارند و زمان بازنشستگی فرصتی واقعی برای ۵۰ تا ۷۰ ساله‌هاست تا فعال‌تر از هر زمان باشند».


وی همچنین گفت: «برای خیلی از مردم این فرصتی برای بالا زدن آستین‌ها و انتخاب چالش‌های تازه است. برخلاف گذشته دیگر نقطه شروع یک زندگی کم تحرک‌تر نیست».


به گفته وی ادامه کار، کار داوطلبانه یا پیوستن به یک گروه اجتماعی می‌تواند باعث شود مردم فعالیت جسمی و ذهنی خود را بیشتر حفظ کنند. فواید بهداشتی این مساله را نباید دست کم گرفت.


آمار بریتانیا نشان می‌دهد که ۴۲ درصد افراد مشتغل ۵۰ تا ۶۴ ساله با یک مشکل سلامتی یا ناتوانی روبه‌رو هستند. ۱۸ درصد اعضای این گروه دچار افسردگی یا مشکلات عصبی هستند و میزان خودکشی در میان مردان حدودا ۵۰ ساله بالاتر از بقیه است.


اما خبر خوبی که مقامات بهداشتی بریتانیا برای این گروه دارند این است که طول عمر آنها در بریتانیا نسبت به سال ۱۹۹۰ افزایش یافته است؛ یعنی تقریبا پنج سال برای مردان و سه سال برای زنان. در همین فاصله مرگ زودرس در اثر بیماری قلبی در مردان ۷۵ درصد و در زنان ۸۰ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر مرگ زودرس در اثر سرطان از سال ۱۹۹۰ تاکنون ۳۳ درصد کمتر شده است و میزان مصرف سیگار و الکل هم در مردان و هم زنان نسبت به ۲۰ سال قبل کاهش داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته