دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1395 - 13:19

دیدار نمایندگان سیلیکون ولی و مشاوران ترامپ

تیم مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، اعلام کرده است که تیمی از نمایندگان تکنولوژی در راه نیویورک است.
کد خبر : 140434

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از USAToday، یک سال گذشته پر بود از داغ‌ترین‌ها در حوزه اخبار و شبکه‌های اجتماعی و اغلب این داغ‌ترین‌ها را هم ترامپ رقم زد اما این ربطی به نوع رابطه او با بزرگان عرصه تکنولوژی آمریکا ندارد.


سیلیکون‌ولی، که پایتخت تکنولوژی آمریکا محسوب می‌شود، مجموعه بزرگ و وسیعی از نام‌های قدرتمند این عرصه را از گوگل و مایکروسافت گرفته تا فیس‌بوک و توییتر، در خود جا داده است اما طی ماه‌هایی که انتخابات آمریکا در جریان بود، این «دره» یک دشمن عیان برای اردوگاه انتخاباتی ترامپ محسوب می‌شد.


شاید بتوان گفت «اپل» محبوب‌ترین برند در آمریکاست اما روابط ترامپ-اپل از روزی که به دنبال امتناع این شرکت از باز کردن قفل گوشی یک تروریست برای FBI، ترامپ پیشنهاد داد که این برند در از سوی آمریکایی‌ها بایکوت شود، این سیب گاز زده را به دشمنی جدی تبدیل کرد.


در گوشه‌های دیگر نیز کسی طرفدار او نبود و تمام آنها به هر دری زدند که ترامپ رئیس جمهوری نشود. یکی از دلایل اصلی تقابل میان سیلیکون‌ولی و کمپین ترامپ، مساله مهاجر ستیزی اوست.


تمامی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی بدون استثناء، متکی به جذب نخبگان و مغزهای برتر از سراسر جهان هستند و در واقع مهاجران برای آنها حکم مواد اولیه را دارند؛ حال اگر قرار باشد دولت آینده آمریکا موانع جدی برای ورود افراد به این کشور بتراشد، دیگر نمی‌توان به پیشرفت‌های سریع این عرصه امیدی داشت.


براساس اعلام، رینس پریبوس، رئیس تیم کارکنان ترامپ، جارد کوشنر، داماد ترامپ و پیتر تیل، مشاور او، کسانی هستند که قرار است این دیدار را مدیریت کرده و عملی کنند.


هیچ اطلاعاتی درباره این‌ که نمایندگان چه شرکت‌هایی در نیویورک و برج ترامپ حاضر خواهند شد تا به این گفت‌وگو‌ها بپردازند، منتشر نشده است اما هدف از برگزاری این نشست، هماهنگی با صنعت تکنولوژی و آماده‌سازی فضای همکاری میان دولت و سیلیکون‌ولی اعلام شده و در واقع اطرافیان ترامپ امیدوارند میان این دو پلی بسازند؛ علی‌رغم این‌ که ترامپ در دوران تبلیغاتش فقط وعده ساخت دیوار داده است و از همان ابتدا نیز مدیران شرکت‌های فناوری در سیلیکون‌ولی مخالفان اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بودند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته