دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1395 - 12:04

تفنگ دور برد ضدپهپاد + ویدئو

یک شرکت ضدپهپاد به تازگی آخرین تکنولوژی خود برای مقابله با ربات‌های پرنده‌ای که مزاحمت ایجاد می‌کنند را ارائه داده است که در این حوزه، دور برد محسوب می‌شود.
کد خبر : 138181

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از MIT، پهپادها به همان اندازه که جالب و رو به گسترش هستند، مزاحم و خطرناک نیز محسوب می‌شوند و می‌توانند خطرات جدی جانی برای انسان‌ها ایجاد کنند. تصور کنید یک پهپاد در مسیر فرود یا برخاستن یک هواپیمای مسافری قرار بگیرد یا پهپادی را فرض کنید که با نیم‌ کیلو مواد منفجره بر فراز سربازان پرواز می‌کند. این شرایط و بسیاری شرایط دیگر که بارها و بارها تاکنون تجربه شده است، چالشی را با عنوان مقابله با پهپادهای مزاحم ایجاد کرده که موجب خلق نوآوری‌هایی در این زمینه شده است.


آخرین تکنولوژی مقابله با پهپاد، یک تفنگ برد متوسط است که از فاصله 1/2 مایل یا دو کیلومتری می‌تواند ربات پرنده را هدف قرار دهد. این تفنگ وسایل ارتباطی پهپاد مانند GPS و دیگر موقعیت‌یاب‌ها را از کار می‌اندازد و آن را وادار به فرود یا بازگشت به مبداء می‌کند.


برتری این تفنگ نسبت به دیگر سلاح‌های مشابه در این است که می‌تواند از فاصله‌ای امن، پهپاد مزاحم یا مهاجم را از کار بیندازد و همچنین امکان یافتن محل خلبان را نیز فراهم می‌کند.


تفنگ‌های قبلی باید از فاصله‌ای نزدیک با پهپاد به کار گرفته می‌شدند و در مواردی که پهپاد حامل مواد خطرناک باشد، این کار چندان مطلوب نیست. از سوی دیگر در فرودگاه‌ها و دیگر مناطق حساس نیز اقدام علیه یک پهپاد از فاصله نزدیک، احتمالا برای جلوگیری از آثار منفی بسیار دیر خواهد بود.


این تفنگ شش کیلویی به اندازه کافی قابل حمل است و یک نفر بدون هیچ آموزشی می‌تواند از آن به سادگی استفاده کند. کمیسیون ارتباطات فدارل آمریکا (FCC) هنوز مجوزهای لازم برای استفاده از این سلاح را صادر نکرده است، اما خارج از خاک آمریکا می‌توان کاربردهای زیادی را برای چنین سلاحی تصور کرد. این روزها تلفات نیروهای نظامی در جنگ علیه داعش چشمگیر است و بخشی از این تلفات به پهپادهای شناسایی یا مهاجم نسبت داده می‌شود.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته