دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1395 - 09:16
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌ها و تولیدات فرهنگی حمایت می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی را یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد خواند و تاکید کرد این دانشگاه از طرح‌‌ها و تولیدات فرهنگی حمایت می‌کند.
کد خبر : 138147

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی و هم‌چنین فعالیت‌ آنها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «حیطه فعالیت و تولید محصولات فرهنگی مخصوص محصولات هنری و فرهنگی است که می‌تواند در شرکت‌های دانش بنیان تولید شود.»


او ادامه داد: « از میان محصولات فرهنگی می‌توان به بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های نرم اشاره کرد. این محصولات زیرمجموعه حوزه فرهنگی قرار می‌گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این حوزه‌ها نیز فعال باشند.»


واشقانی فراهانی افزود: «معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد با هماهنگی و تفاهمی که با معاونت دانشجویی و فرهنگی داشته است به صورت مشترک از این طرح‌ها حمایت می‌کند. راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «درحال حاضر ظرفیت خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی وجود دارد، به طور مثال یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در زمینه طراحی لباس بسیار فعال است که می‌تواند این فعالیت را در قالب شرکت دانش‌بنیان انجام دهد. برخی شرکت‌ها هم وجود دارند که طرح‌های فرهنگی دارند.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی هر سال مسابقات رایانه‌ای برگزار می‌کند و واحدهای ما در این زمینه صاحب اثر هستند که بازی‌های فرهنگی هم در آنها وجود دارد. بنابراین در این زمینه می‌توانند فعال باشند و شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی تاسیس کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب