دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1395 - 09:35
در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در توسعه علم و فناوری داشته است/ دکتر میرزاده تدبیر و نگاه مثبتی به بسیج دارد

مراسم گرامیداشت هفته بسیج عصر دیروز با حضور دکتر حمید میرزاده، تعدادی از معاونان و مسئولان بسیج دانشگاه آزاد اسلامی و کشوری در سازمان مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 137655

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای این جلسه دکتر حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «بسیج کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدهای دانشگاهی با توجه به ابلاغی که انجام شده تشکیل و در حال‌حاضر در جمع واحدهای دانشگاهی نزدیک به 19هزار کارمند بسیجی داریم. ماموریت آنها در کشور جذب، سازماندهی، آمادگی و به کارگیری است که خوشبختانه توانسته‌ایم آنها را در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهیم.»


نصیرزاده گفت: «تلاش ما این بوده است که توان خود را در ارائه کارهای فرهنگی بالا ببریم و از طرف دیگر کارمندان بسیجی و متدین برای فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.»


او افزود: «برنامه‌ریزی برای کمک به واحدها، رصد برنامه‌ها در مسیر منویات مقام معظم رهبری، همفکری با معاونان و مدیران برای ارتقای پیشرفت برنامه‌ها و تشکیل شورای فرماندهی برای اجرایی کردن فعالیت‌ها تعدادی از اقدامات ما بوده است. همه تلاش ما این است تا با همفکری در ماموریت‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های علمی و اجرایی کمک کنیم. چون هرچقدر کارمندان ما بسیجی باشند، دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از حلقه‌های پیشرفت ایران است، دانشگاه بهتری می‌شود.»


فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «من از دکتر سید طه ‌هاشمی، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواسته‌ام نگاه ویژه‌ای به کارمندان بسیجی داشته باشد، چون می‌تواند اثرات خوب تربیتی برای کارمندان به دنبال داشته باشد و ایشان با ابلاغ بخشنامه‌ای ساعات کار فرهنگی را برای کارمندان تعیین کردند تا استفاده‌های لازم را از آن ببریم.»


نصیرزاده در پایان گفت: «بودجه مشخصی برای ماموریت‌های بسیج دیده شده است که متاسفانه هنوز در واحدها چنین جریانی اتفاق نیفتاده است. از دکتر میرزاده می‌خواهیم دستور این را هم صادر کند تا کارمندان در واحدها بتوانند به ماموریت خود به خوبی عمل کنند.»


دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار خوبی در تقویت مولفه‌های قدرت ملی داشته است


دکتر مرادی، جانشین بسیج اساتید کشور هم طی سخنانی در این جلسه گفت: «بسیج به معنای وسیع کلمه که در ادبیات امام(ره) و رهبری وجود دارد جزو مهم‌ترین عناصر امنیت ملی ایران است و ایران به عنوان تنها کشور باثبات در منطقه، ثبات خود را برگرفته از فرهنگ بسیجی می‌داند، اما در کنار این مولفه، علم هم یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت ملی است که دانشگاه‌های ایران در این زمینه رشد بسیار خوبی داشتند.»


مرادی نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در تقویت این مولفه‌ها مهم دانست و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی هم این وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده است و امیدوارم همه دانشگاه‌ها هم رشد علمی خود را سرعت دهند چون در سه‌سال گذشته رشد دانشگاه‌های ما کمتر شده است رقبای ما در منطقه مهم‌ترین دغدغه‌شان تلاش برای پیشی گرفتن است.»


جانشین بسیج اساتید کشور در پایان گفت: «امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، این نقیصه جبران شود.»


توجه ویژه به بسیج دانش‌آموزی در مدارس سما


صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گرامیداشت هفته بسیج در این جلسه گفت: «اگر بخواهیم تعریف درستی از بسیج داشته باشیم، بسیج یعنی ایمان و عمل صالح و عمل مجاهدانه و همین شاخص کار بسیجی را مشخص می‌کند. در بازدید دکتر میرزاده از غرفه بسیج دانش‌آموزی، توضیحاتی را به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کردیم و قرار شد در مدارس سما به بسیج دانش‌آموزی توجه ویژه‌ای شود تا نگاه و تفکر بسیجی در بین دانش‌آموزان گسترش پیدا کند.»


ماهانی گفت: «بسیج دانش‌آموزی پایه و اساس بسیج است و ما باید از مدارس شروع کنیم تا این تفکر در دیگر اقشار هم جاری شود.»


او افزود: «کار بزرگی که دانش‌آموزان در دفاع مقدس انجام دادند، بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. در این دوران بیش از 36‌هزار دانش‌آموز به شهادت رسیدند.»


او در پایان گفت: «امیدواریم بتوانیم در همه مدارس وابسته به سازمان سما بحث بسیج دانش‌آموزی را داشته باشیم و برای توسعه کمی و کیفی بسیج گام برداریم.»


امیدواریم با تدبیر دکتر میرزاده فضای تعامل بیشتر بسیج و دانشگاه فراهم شود


سردار طهماسبی، معاون هماهنگ‌کننده حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین با تشکر از دکتر میرزاده و معاونان حاضر در جلسه گفت: «دانشگاه رسالتی دارد و این رسالت ماموریت اصلی‌‌اش است و آن علم است. سه مجموعه استادان، کارمندان و دانشجویان غیر از رسالت ذاتی خود در دانشگاه رسالتی هم از لحاظ بسیجی دارند و باید برای اینکه مجموعه با خود دانشگاه تعارض پیدا نکند، تدابیری اندیشیده شود. بخش عمده فکر استادان ذهنی است. دانشجویان غیر از درس خواندن، به دنبال فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره هستند و کارمندان هم می‌خواهند در سازندگی دانشگاه نقش خود را ایفا کنند.»


جانشین بسیج اساتید کشور افزود: «ما تا شناخت عمیق از دو مجموعه بسیج و دانشگاه نداشته باشیم، هم در تقابل دانشجو- دانشگاه، استاد – دانشگاه و هم در تقابل کارمند- دانشگاه نمی‌توانیم به خوبی عمل کنیم و من از دکتر میرزاده می‌خواهم این فضا را به هم نزدیک کند. با توجه به سابقه دکتر میرزاده در دوران‌های سخت و بحرانی جنگ یعنی معاون جنگ بودن، به نظر من گرداندن دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل آن دوران کار سختی نیست و امیدوارم ایشان با تدبیر خود و نگاه‌ مثبت ایشان به فعالیت‌های بسیج، این فضا را مهیا کنند.»


دانشگاه آزاد اسلامی فرصت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است


مهدی عباسی، نماینده بسیج دانشجویی نیز در این جلسه گفت: «چون بسیج دانشجویی نقش مطالبه‌گری دارد، صحبت‌هایش از جنس نقد است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان فرصت انقلاب اسلامی است و اگر این فرصت را خوب پرورش دهیم، مطمئنا شاهد بارقه‌های امید در کشور هستیم.»


عباسی گفت: «ما قبول داریم که مدیریت چنین مجموعه‌ای با این گستردگی هم در داخل کشور و هم فراتر از مرزها کار ساده‌ای نیست.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کمی توسعه بسیار خوبی داشته‌ است و نه تنها دانشگاه، بلکه کشور به این نیاز دارد که توسعه کیفی هم اتفاق بیفتد. البته امروز توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، کیفی سازی و توسعه کیفی این دانشگاه است. من به عنوان دانش‌آموخته این دانشگاه این را با افتخار می‌گویم که بسیاری از افتخارات این کشور در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.»


نماینده بسیج دانشجویی گفت: «ما اهداف مشترک زیادی داریم، اما خیلی جاها اهداف را به گفت‌وگو نگذاشته‌ایم تا به راه‌حل مشترک برسیم. اگر ما به این راه‌حل برسیم، نتایج مطلوب‌تری به دست می‌آید.»


در دانشگاه آزاد اسلامی هیات اندیشه‌ورز تشکیل شود


دکتر حسن زمانی، مسئول هماهنگ‌کننده بسیج و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «در دوران انقلاب اسلامی در دیدار با شهید بهشتی 3 نکته را به ما یادآور شدند و گفتند که هرکاری که انجام می‌دهید یا باید باعث رشد و ارتقای شما شود، یا برای حفظ ارزش‌های اسلامی باشد و یا باری از روی دوش مردم بردارد. یکی از خیر و برکات دانشگاه آزاد اسلامی تایید دکتر میرزاده و تصویب راه‌اندازی پژوهشکده دفاع مقدس بوده است.»


زمانی پیشنهاد داد با توجه به اینکه تفاوت‌هایی بین بسیج دولتی با بسیج در دانشگاه وجود دارد و نیز دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه منسجم و یکپارچه است و مقام معظم رهبری هم بر تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز تاکید کرده‌اند؛ در دانشگاه آزاد اسلامی هم با حضور بسیج کارکنان، ایثارگران دفاع مقدس، دانشجویان، استادان و غیره هیات اندیشه‌ورزی تشکیل شود و سیاست‌ها را تنظیم کند تا هر قشر وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته