رباتها مردم را به خرید تشویق میکنند
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از مهر، تعدادی از فروشگاههای بزرگ در آمریکا قصد دارند از رباتهای ساخت شرکت ژاپنی سافت بانک در شعب خود بهره بگیرند تا مراجعان انگیزه بیشتری برای خرید و هزینه کردن پیدا کنند.
این ربات که Pepper نام دارد به تازگی در فروشگاههایی در سانفرانسیسکو و سانتاکلارا به کار گرفته شده و ظرف سه ماه آینده استفاده از آن در برخی ایالات دیگر آمریکا آغاز میشود.
رباتهای یاد شده که ۱۲۰ سانتیمتر قد دارند، در فروشگاهها پرسه میزنند و مردم را برای خرید اقلام مختلف راهنمایی میکنند و اطلاعات تکمیلی در مورد هر محصول را در اختیار آنها قرار میدهند. روی سینه این ربات، یک رایانه لوحی یا تبلت نصب شده است که پاسخگوی سوالات مشتریان است.
نشان دادن مسیر رسیدن به محل فروش کالای مورد نظر و قیمت آنها از جمله اطلاعاتی است که از طریق این ربات در دسترس است، اما پپر علیرغم اینکه دارای دستانی با پنج انگشت و یک سر است، قادر به خارج کردن اقلام مورد نظر از قفسههای فروشگاهها نیست.
صحبت کردن با این ربات مانند صحبت کردن با یک بچه کوچک است. پپر به فناوری تشخیص چهره کاربران مجهز است و لذا با درک حالات روحی افراد به آنان پاسخ میدهد. این ربات برای جواب دادن به افراد حتی به لحن و تن صدای آنان نیز توجه میکند تا رضایت مشتری را به طور کامل جلب کند.
قرار است با همکاری IBM، هوش مصنوعی این رباتها ارتقا یابد تا آنها در آینده بتوانند به شکلی گستردهتر پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. پیش از این استفاده از بیش از 7000 ربات پپر در خرده فروشیها و فروشگاههای بزرگ ژاپن آغاز شده بود.
انتهای پیام/