دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 09:32

قرصی برای آنهایی که قرصشان را فراموش می‌کنند

محققان با کمک فناوری قرصی تولید کرده‌اند که بعد از خورده شدن، به آهستگی در معده باز می‌شود و بیمار دیگر نگران فراموش کردن وعده‌های مصرف قرص نمی‌شود.
کد خبر : 136611

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ubergizmo، خیلی از افراد بعد از مراجعه به پزشک و دریافت دارویی برای آنها تجویز شده است، فراموش می‌کنند که طبق دستور پزشک داروها را مصرف کنند. این مساله به ویژه وقتی پای آنتی‌بیوتیک‌ها یا قرص‌ها و داروهای حیاتی برای سلامت بیماران به میان می‌آید بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.


در همین راستا، کمپانی «لیندرا» قرصی تولید کرده‌ است که بعد از خورده شدن، در داخل معده باز می‌شود. این قرص به گونه‌ای عمل می‌کند که با عبور از معده، بین هفت تا 10 روز در معده باقی می‌ماند.



در این مدت، دارو به آهستگی در بدن باز و منتشر می‌شود. این بدان معناست که افراد دیگر نگران فراموش کردن وعده‌های مصرف داروی خود نخواهند بود. این قرص در نهایت با اسیدهای معده حل می‌شود اما تا آن زمان، دوره مصرف قرص باید تکمیل شده باشد. این بدان معناست تا زمانی که فرد وعده بعدی دارو را که فراموش کرده است، مصرف کند، مقدار لازم از دارو در داخل بدن منتشر می‌شود.


محققان این دارو را با موفقیت روی خوک‌ها آزمایش کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 50 درصد بیماران در کشورهای توسعه‌یافته به موقع داروهای تجویزی را مصرف نمی‌کنند و این امر سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای سیستم سلامت آمریکا هزینه دربردارد اما با این قرص، این مشکل برطرف می‌شود.


مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته