دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 09:01

آمازون فیات صفر می‌فروشد

شرکت خرید و فروش سایبری آمازون طی آخرین قرارداد خود، اقدام به ارائه خدمات خرید سه مدل خودروی فیات به‌صورت آنلاین کرده است.
کد خبر : 136153

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از رویترز، کسب‌وکارهای آنلاین و واسطه‌گری اینترنتی یکی از زمینه‌های کاری‌ است که اواخر قرن بیستم و با رونق گرفتن زندگی مجازی، پدیدار شد. این شاخه از درآمدزایی با وجودی‌ که ارتباط تنگاتنگی با تکنولوژی و پیشرفت‌های آن دارد، هنوز نتوانسته در برخی زمینه‌ها دست از عقاید سنتی بردارد و به پیش‌رود. یکی از این زمینه‌ها، امکان خریدهای مستقیم در پایگاه‌های اینترنتی واسطه‌گری‌ است.


وب‌سایت آمازون که در نخستین روزهای فعالیت خود برای فروش کتاب‌های دست دوم بنا نهاده شده بود، با موفقیت توانسته راه خود را در تمامی عرصه‌های واسطه‌گری باز کند و اکنون در حوزه فروش خودروهای نو نیز وارد عمل شده است. آمازون اعلام کرده است که طی قراردادی با فیات، امکان سفارش مستقیم سه مدل فیات 500، 500L و پاندا را در فهرست کالاهای خود برای مشتریانش فراهم کرده است.


براین اساس، مشتریان می‌توانند با استفاده از قانون «وساطت فروش» مدل مورد نظر خود به همراه ویژگی‌های انتخابی را با 33 درصد تخفیف از فیات سفارش دهند. شرکت خودروسازی ایتالیایی نیز اعلام کرده که سفارشات حداکثر تا 2 ماه پس از ثبت، تحویل داده خواهد شد. این در حالی‌ hست که به‌ غیر از خودروسازی تسلا که تولیدکننده خودروهای برقی‌ و نیمه‌رباتیک است، دیگر سازندگان اتومبیل علاقه چندانی نسبت به دریافت سفارش آنلاین نشان نمی‌دهند و واسطه‌ها نیز در مقابل هرگونه ایجاد رابطه مستقیم میان فروشنده و خریدار به شدت مقاومت می‌کنند.


به عقیده کارشناسان، این قرارداد تازه برای فیات به معنی پنجره به سوی فرار از زیان مالی سال گذشته و انفجار فروش مدل‌های تازه این شرکت است اما درباره آمازون این سود به نفع تمام بازار آنلاین است. آمازون با این اقدام خود، پس از وب‌سایت تسلا که یک تولید کننده است، نخستین وب‌‌سایتی‌ است که امکان خرید خودروی نو را در خود ایجاد کرده است و در عالم واسطه‌گری نیز نخستین واسطه سایبری‌ است که امکان تماس مستقیم میان خریدار و مشتری را فراهم کرده است. در صورت موفقیت این قرارداد، به احتمال زیاد در آینده واسطه‌های فروش زیادی به این سبک کار روی خواهند آورد و تجارت آنلاین با تغییری تاریخی مواجه خواهد شد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته