دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وقایع اتفاقیه در غرفه نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور از چهاردهم تا بیست و یکم آبان 95 در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی غرفه ویژه و ارائه بیش از 400 عنوان نشریه دانشجویی در بزرگ ترین گردهمایی رسانه‌ای کشور شرکت کرد.
کد خبر : 134432

امسال مسوولان نمایشگاه، طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران را برای غرفه نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته بودند که مکان مناسبی نبود. با این وجود، حضور مهمانان ویژه از جمله دکتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت تدبیر و امید و معاون رییس جمهوری، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و همه معاونان و مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و غیره و همچنین گفت‌و‌گوهای خبری و دانشجویی، شور حال خاصی به این غرفه بخشیده بود. بیش از دو هزار دانشجو نیز بعضا با خانواده‌هایشان از غرفه بازدید و تجربه خوبی از حضور در یک فضای حرفه‌ای رسانه ای کسب کردند.


پخش مستند 90 دقیقه‌ای با موضوع نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در غرفه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، از اقدام‌های قابل توجه در این نمایشگاه بود.


در غرفه نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که با مشارکت واحد اسلامشهر راه‌اندازی شده بود، بسته‌های فرهنگی شامل معرفی دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی، ویژه‌نامه غرفه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات سال 94، برنامه راهبردی دانشگاه برای حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی و شیوه‌نامه درست نوشتن در نشریه‌ها به عموم بازدیدکنندگان از جمله دانشجویان اهدا شد.


کتاب مجموعه مقررات و آیین‌نامه‌های نشریه‌های دانشجویی که در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گردآوری و تدوین شده بود نیز از سوی دکتر طه هاشمی رونمایی و به دانشجویان علاقه‌مند اهدا شد. خطاطی و نقاشی از فعالیت‌های دیگری بود که در این غرفه انجام شد.


بیست و یکم آبان 95 پرونده بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور بسته شد اما ارائه صدها عنوان نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بزرگترین گردهمایی رسانه‌ای کشور و تاکید شخصیت‌های کشوری و دانشگاهی بر اهمیت نشریه‌های دانشجویی، می‌طلبد که دانشجویان اهل قلم برای توسعه کمی و کیفی این نشریه‌ها بیش از پیش بکشوند.


بهروز آرمان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته