دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بازدید از غرفه نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر میرزاده: دانشگاه زنده و بانشاط باید از نشریه‌های دانشجویی حمایت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت در نشریه‌های دانشجویی را زمینه‌ای برای بالا بردن قدرت تحلیل دانشجویان خواند.
کد خبر : 133022

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور و در غرفه نشریه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «نشریه‌های دانشگاهی قدرت تحلیل دانشجویان را بالا می‌برد و آن‌ها را آماده رویارویی با چالش‌های سیاسی حداقل مورد نیاز در یک محیط دانشگاهی و سیاست ورزی؛ البته نه سیاسی‌کاری می‌کند.»


او ادامه داد: «در واقع فعالیت در نشریه‌های دانشجویی تمرین خوبی برای دانشجویان و برای ورود به عرصه‌های جدی‌تر است، چون بالاخره همین دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و باید یاد بگیرند درست فکر و تحلیل کنند. ما هم از نشریه‌های دانشجویی البته در چارچوب مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت می‌کنیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «دانشگاه زنده و بانشاط باید نشریه‌های دانشجویی را حمایت کند. خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی، این نشاط و روحیه در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی حاکم است و از مجموعه امور فرهنگی به طور اعم و اخص و از موضوع نشریه‌های دانشجویی به طور شاخص حمایت می‌شود. البته باید هم از این موضوع حمایت کرد منتهی در چارچوب آیین‌نامه، مقررات و مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی.»


میرزاده گفت: «مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نسبت به حوزه دانشجویی بسیار حساس هستند و مقاله‌های زیادی هم در این ارتباط به رشته تحریر درآورده‌اند؛ به‌ویژه در ارتباط با نشریه‌های دانشجویی. یکی از لوازم نشاط سیاسی در دانشگاه است؛ منتهی باید دانشجویان آگاه باشند و از سیاست‌های روز هم تحلیل‌های درستی داشته باشند.»



او افزود: «دانشجویان باید هم آینده‌پژوهی کنند، دانشگاه را تعریف و انتقاد کنند و راه حل ارائه بدهند؛ یعنی وقتی افراد نشریه‌های دانشجویی را ورق می‌زنند با مطالب مفید رو به رو شوند. کیفیت نشریه‌های دانشجویی باید به نحوی باشد که چه دانشجو، چه استاد و چه مدیر دانشگاه همیشه منتظر انتشار آن‌ها باشند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشجویان باید بیاموزند که یک نشریه می‌تواند برای بهبود روش‌ها و منش‌های مدیریتی و علمی و پژوهشی و فناوری بسیار مفید باشد. خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این موضوع مصوبه دارد، چارچوب‌ها مشخص است و ما هم در همین چارچوب‌ها از نشریه‌ها حمایت می‌کنیم.»


رئیس شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد دست اندرکاران نشریه‌های دانشجویی ضمن پرهیز از ایجاد تنش در فضای آموزشی و آرام دانشگاه به رسالت اصلی خود عمل کنند و با بینش صحیح به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و سیاست‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت دانشگاه در همه عرصه‌ها گام بردارند و زمینه تعالی و غنای کیفی نشریه‌های دانشجویی را فراهم کنند.





گفت‌و‌گو از بهروز آرمان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته