دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1394 - 11:08
شیخ‌الاسلامی عنوان کرد

تشکیل پارلمان تشکل‌های دانشجویی در واحد مشهد/ دانشگاه باشگاه حزبی نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از ایجاد پارلمان تشکل‌های دانشجویی خبر داد و گفت: این پارلمان متشکل از تشکل‌های دانشجویی در هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد و ایجاد این پارلمان در نزدیک کردن تشکل‌های دانشجویی موثر خواهد بود.
کد خبر : 13292

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با توجه به نامگذاری سال به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» گفت: تحقق این شعار لوازمی دارد که به راحتی صورت نمی‌پذیرد.


وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی دولت و ملت باعث سوق دادن مردم به سمت حکومت می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معروف حفظ انقلاب است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با انتقاد از نبود نگاه دلسوزانه گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها به یکدیگر بیان کرد: در این زمینه دیدگاه‌های متفاوتی در جامعه وجود دارد که اگر این دیدگاه‌ها منجر به درگیری شود به نظام ضربه خواهد زد.








گذر زمان نشان خواهد داد که چه افرادی به نفع یا ضرر انقلاب کار کرده‌اند، ما باید از انگ زدن به تشکل‌ها و دانشجویان در محیط دانشگاه بپرهیزیم و جذب حداکثری را مورد توجه قرار دهیم

وی با توجه به نظرات متفاوت تشکل‌های دانشجویی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان یک نهاد قدرتمند در جامعه و داشتن پایگاه مردمی باید در آرام کردن فضای دانشگاه نقش موثری داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر ارتقاء تحمل برای شنیدن نظرات مخالف در تشکل‌های دانشجویی افزود: در دوره‌ای تشکل‌های دانشجویی رو به اضمحلال رفتند، اما با ترمیم فضای دانشگاه و حضور تشکل‌های دانشجویی در محیط دانشگاه باید فضای همدلی و همزبانی بین تشکل‌ها را ایجاد کنیم.


شیخ الاسلام از بسیجیان خواست تا ارتباط گیری با اساتید را تقویت کنند و تاکید کرد: گذر زمان نشان خواهد داد که چه افرادی به نفع یا ضرر انقلاب کار کرده‌اند، ما باید از انگ زدن به تشکل‌ها و دانشجویان در محیط دانشگاه بپرهیزیم و جذب حداکثری را مورد توجه قرار دهیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با توجه به انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: انتخابات صحنه درگیری است و کسی نمی‌تواند مردم ما را پیش بینی کند برای مردم چپ و راست مطرح نیست.


شیخ الاسلامی با تاکید بر اینکه باید از دو گروه موافق و مخالف در محیط دانشگاه برای برگزاری جلسات دعوت به عمل آید، خاطرنشان کرد: ما از حضور همه گروه‌های سیاسی برای بیان حرفشان در محیط دانشگاه حمایت می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم ریالی از پول بیت المال به نفع گروه یا جریان خاصی هزینه شود، دانشگاه باشگاه حزبی هیچ حزب و گروهی نیست.


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید مکانی آزاد برای بیان نظرات مختلف باشد، دانشجو حق انتخاب دارد و در این بین ما باید بی‌طرفانه وارد شویم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: من برای علی سلطانی، مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم وی نیز مانند کاظم ناصری، مسئول سابق بسیج دانشجویی فردی معتدل باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته