شرکتهای دانشبنیان با رویکرد کشاورزی و گیاهان دارویی راهاندازی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فرزاد جلیلی در جلسه هم اندیشی استادان گروه های کشاورزی، پرستاری و عمران با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی با ارائه علملکرد و فعالیت های این رشته، مشکلات صنفی، موظفی را مطرح و سپس به ارائه راهکارها و پیشنهادهای جدید برای استفاه از ظرفیت های پژوهشی در زمینه کشاورزی پرداخت.
وی افزود: با توجه به پتانسیلهای موجود در شهرستان خوی راه اندازی شرکت های دانشبنیان با رویکرد کشاورزی و گیاهان دارویی در جامعه میتواند در زمینه درآمدزایی برای دانشگاه مفید باشد و به همین جهت است که دانشگاه میتواند به عنوان قطب منطقه محسوب شود.
سپس مدیر گروه رشته پرستاری به مشکلات و مسائل و ارائه ایدهها در این رشته پرداخته و تسریع در مرتفع کردن مشکلات این رشته را خواستار شد.
صفر علیزاده گفت: تعامل و همکاری، تقسیم کار و پژوهش و مقاله میتواند گام مهمی برای تقویت و رشد این دانشگاه باشد.
یکی از استادان گروه رشته عمران نیز به بیان مسائل و مشکلات موجود و نظر خود مربوط به این رشته پرداخت و گفت: یکی از ملزومات توانمندسازی نیروی انسانی برای ورود به بازار کسب و کار آشنایی با مقدماتی است که قبل از سرمایه گذاری باید انجام دهند.
دکتر محمد بابایی افزود: از جمله مقدمات مورد نیاز این است که جوانان و دانشجویان باید با منابع ریسک و خطرپذیری کسب و کار، فرآیند کسب مجوزهای قانونی لازم، فرآیند تبدیل کسب و کار از شخصیت حقیقی به شخصیت حقوقی (ثبت شرکت) آشنا شده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی نیز با حمایت کامل خود نسبت به نظرات و ایدههای استادان، خواستار ایدهها و پیشنهادهای جدید استادان شد.
دکتر علیرضا لطفی تشویق دانشجویان و حمایت از طرحها و ایدههای آنان و رساندن این طرحها به تولید را گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور با استفاده از دانش و تخصص بومی دانست.
وی آشنا کردن صنعتگران، تولیدکنندگان، مسئولان استان و سازمانهای حمایت کننده با ظرفیتها و تولیدات بومی دانشجویان که میتواند منجر به عقد قرارداد و تولید انبوه اختراعات و ابداعات شود را از اولویت کاری استادان عنوان کرد.
لطفی گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه در هر منطقه، ارتقای سطح فرهنگی، علمی و پژوهشی آن منطقه است که دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
انتهای پیام/