دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1395 - 11:25

مولاوردی: هنوز در مناطق مرزی کشور مشکلاتی برای ادامه تحصیل زنان وجود دارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان با بیان اینکه کشور ما در شاخص‌های بهداشت و آموزش وضعیت قابل قبولی دارد، عنوان کرد: اما هنوز برای ادامه تحصیل زنان در مناطق مرزی و دور افتاده چالش‌هایی و جود دارد که نیاز است وزارت آموزش و پرورش راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکلات در نظر بگیرد.
کد خبر : 131730

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در گردهمایی کارشناس مسئولان امور بانوان کل کشور که با حضور فخر‌الدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در رابطه با حوزه زنان و خانواده و ارتباط آن با وزارت آموزش و پرورش باید از چند وجه توجه داشته باشیم. اول اینکه این وزارتخانه بیشترین تعداد زنان شاغل را دارد و دوم نهاد خانواده و ارتباطی است که این نهاد با وزارت آموزش و پرورش دارد.


وی افزود: طی سه و نیم سال گذشته در برنامه‌های مشترکی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم با دستان خالی برنامه‌هایی را پیش بردیم که خوشبختانه مورد استقبال خوبی قرار گرفت که امید است با همکاری دانش‌آشتیانی و معاونت زنان و خانواده این وزارتخانه بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین نظام تعلیم و تربیت در کشور است که این مهم بر کسی پوشیده نیست و در مباحث توسعه یافتگی نیز به این نهاد توجه ویژه‌ای می‌شود و ارزش‌های خاصی قائل هستند.


مولاوردی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در هر کشوری نقش دو سویه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هم به عنوان شاخص توسعه یافتگی و هم موتور محرک توسعه در هر کشوری محسوب می‌شود بنابراین شایسته است به این وزارتخانه توجه جدی شود به همین منظور جا دارد در تمامی ظرفیت‌های حاکمیتی برای فراهم‌سازی زمینه‌های پیشرفت این وزارتخانه توجه ویژه‌ای شود.


معاون رئیس جموری در امور زنان در ادامه آموزش و پرورش را یکی از شاخص‌های مهم هر کشور دانست و گفت: در این میان آموزش به دختران و عدالت در نظام تعلیم و تربیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل در ارزیابی کشورها به این مساله پرداخته می‌شود.


وی افزود: در کشور ما به رغم پیشرفت‌هایی که وجود داشته از نظر شاخص بهداشت و آموزش وضعیت قابل قبولی داریم و کمتر با مشکل مواجه هستیم اما هنوز چالش‌هایی در مناطق مرزی وجود دارد.


مولاوردی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه همچنان در مناطق مرزی و دورافتاده شاهد ازدواج زود هنگام دختران، فقر و ... هستیم که این عوامل موانعی بر سر راه ادامه تحصیل به خصوص در زنان است که نیاز است این وزارتخانه برای حل این مشکلات راهکارهایی را مد نظر داشته باشد.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش پرداختن به کمیت و عدالت آموزشی مورد توجه قرار گرفته است که امید است با جدیت پیگیری شود و دولت نیز این وزارتخانه را حمایت کند البته معاونت زنان نیز در برابر این امر وظیفه‌هایی دارد و تلاش می‌کند با شناسایی نیازها و حساس‌سازی جامعه و مسئولان نسبت به آن با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود از زنان در رده‌های مدیریتی استفاده کنند باید گفت مدیر مدرسه رده مدیریتی برای زنان نیست و ما آن را به عنوان حضور فعال زنان محسوب نمی‌کنیم زیرا مردان نمی‌توانند وارد این حوزه شوند و به همین منظور از زنان برای بحث مدیریت استفاده شده است. منظور ما از بکارگیری در رده مدیریتی در قسمت‌هایی است که زنان بتوانند در بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان آموزش و پرورش نقش مهمی ایفا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته