دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1395 - 13:40

طرح مسافرکشی «جنرال موتورز» برای کاربران اوبر

شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز که تولیدکننده برند «شورلت» است در یک طرح جدید خودروهایی را به قیمت‌های مناسب اجاره می‌دهد که راننده اجازه مسافرکشی با آنها را دارد.
کد خبر : 131318

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engadget، شرکت حمل و نقل و مسافرت‌های شهری «اوبر» مدتی‌ است که از یک استارتاپ فقیر به یک شرکت فوق ثروتمند و سودآور تبدیل شده است و تقریبا تمام دنیا را زیر چرخ خودروهای خود گرفته است. این شرکت با ارائه خدمات حمل و نقل ارزان و قابلیت درخواست اینترنتی فوری برای هر نقطه، توجه مشتریان را جلب کرد و اکنون در حال کار روی پروژه حمل‌ و نقل بار با تریلر‌های خودران در جاده است اما همکاری‌های جالبی نیز با شرکت‌های مختلف تعریف می‌کند.


شرکت خودروسازی جنرال موتورز (GM) که تولیدکننده برندهای نامداری مانند «شورلت» و «کادیلاک» است مدتی‌ است که طرح اجاره خودرو به نام «میون» (MAVEN) ارائه داده است که در آن مشتریان می‌توانند سه مدل شورلت را برای مدت یک هفته به قیمت 179 دلار اجاره کنند. در این طرح هیچ محدودیت مسافت طی‌شده برای خودرو تعیین نشده است و مشتری می‌تواند هر مقدار می‌خواهد با خودرو رانندگی کند و از سوی دیگر بیمه نیز برعهده شرکت است.


جی‌ام همچنین در توافقی با شرکت اوبر، این امکان را برای مشتریان خودروهای اجاره‌ای فراهم کرده است تا با ارائه خدمات حمل و نقل مسافر به مشتریان اوبر، اجاره خودروی خود را تأمین کنند.


هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که این همکاری می‌تواند به رشد مشتریانشان کمک کند. شورلت هدف از این پروژه را، که برای مدت یک‌ ماه به‌صورت آزمایشی در سانفرانسیسکو اجرا می‌شود، افزایش تعداد شورلت‌های در حال تردد در خیابان و جاده‌ها عنوان کرده است.


روش کار نیز به این شکل است که در زمان اجاره خودرو، در صورت تمایل راننده می‌تواند مشخصات خود را در اختیار اوبر قرار دهد و تا پایان اجاره، معادل مبلغ آن از اوبر مسافر دریافت کند. در واقع افراد با جابه‌جا کردن تعدادی مسافر، می‌توانند از خودروی اجاره‌ای رایگان استفاده کنند. این شرایط شامل هزینه سوخت نمی‌شود اما محاسبات انجام‌شده برای آن نشان می‌دهد در صورت استفاده از این طرح، براساس قیمت‌های فعلی سوخت، تعادل هزینه-فایده برای هر سه (راننده، اوبر، جی‌ام) برقرار خواهد بود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته