دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 12:38

رباتی با یک پای کروی + ویدئو

دانشگاه کارنگی ملون ویدئویی از آخرین ربات ساخت این موسسه منتشر کرده است که در آن یک ربات خارق‌العاده و هم قد و قواره انسان، با حداکثر کارآیی در اتاق می‌چرخد و کارهایی انجام می‌دهد.
کد خبر : 124225

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از ScienceDaily، یکی از مشکلات اساسی ربات‌های قدبلند، حفظ تعادل و چرخش و تغییر جهت است و هر تیم رباتیکی که در این عرصه فعالیت می‌کند، روشی برای غلبه بر این مشکل ابداع می‌کند که آخرین آنها، یک روش عجیب با استفاده از پای کروی است.


SIMbot نام ربات سیلندری‌شکل دانشگاه کارنگی ملون است که با استفاده از یک پای کروی که در کف آن تعبیه شده است، به آسانی در فضای اتاق جابه‌جا می‌شود و حتی دور 360 درجه را بدون هیچ مشکلی به خوبی انجام می‌دهد. برگ برنده این ربات، یک موتور گوی شکل دوار است که با استفاده از کمی میدان مغناطیسی و کمی ریاضیات هوشمندانه، به آسانی کار تعادل و جابه‌جایی را برعهده دارد.


این ربات بسیار باثبات است و حتی در مقابل هل دادن نیز تعادل خود را حفظ می‌کند. اگرچه چنین رباتی در کارهایی مانند عبور از سنگلاخ یا بالارفتن از پله‌ها به درد نمی‌خورد اما برای فضاهای صاف و اتاق بسیار مناسب است.


این روش جابه‌جایی می‌تواند در رفع مشکل تعادل و سرعت حرکت ربات‌های بلند قد کمک زیادی کند و در آینده برای اموری مانند جابه‌جایی بار، راهنمایی مراجعه‌کنندگان و اموری در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز به کار گرفته شود. این ربات آنقدر با ثبات است که می‌توانید دستتان را به آن بگیرید و با اتکا به ثباتش، از روی صندلی برخیزید.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته