دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 14:17

یاهو با اجازه دولت از کاربرانش جاسوسی کرده

یاهو به طور محرمانه میلیون‌ها اکانت (حساب کاربری) ایمیل کاربران خود را به درخواست مقامات دولتی اسکن گرفته و در واقع از آنها جاسوسی کرده است.
کد خبر : 123604

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از bbc، اتهام یاهو به دلیل اسکن اکانت کاربرانش، کم‌تر از دو هفته از انتشار خبر دزدیده شدن اطلاعات بسیاری از کاربران یاهو توسط هکرها مطرح شده است. این در حالی است که کمپانی یاهو به زودی با قراردادی 4/8 میلیارد دلاری زیرمجموعه شرکت ارتباطات Verizon فعالیت خواهد کرد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که این اسکن‌ها به درخواست آژانس امنیت ملی یا FBI آمریکا انجام شده است. آژانس‌های خبری معتقدند که این نرم‌افزار مخصوص، از یک گروه از شخصیت‌ها در تمام ایمیل‌های ورودی اسکن گرفته است اما قادر به تشخیص این نیست که کدام‌یک از اطلاعات تحویل شده است یا آیا شرکت‌های اینترنتی نیز چنین درخواست مشابهی را دریافت کرده‌اند.


در این میان، از گوگل چنین درخواست ارائه اسکن از ایمیل کاربران خود مطرح نشده است. در این میان، سخنگوی گوگل به این نکته اشاره کرده است که چنانچه چنین درخواستی از ما می‌شد هم هرگز نمی‌پذیرفتیم.


مایکروسافت هم گفته است که هرگز در چنین عملی مشارکت نمی‌کند. از سوی دیگر، فیس‌بوک هم اعلام کرده است که تاکنون درخواستی مشابه از سوی دولت دریافت نکرده است و در صورت دریافت چنین درخواستی، با آن مقابله می‌کردیم. توئیتر نیز اعلام کرد: «ما هرگز چنین درخواستی را دریافت نکرده‌ایم و در صورت چنین درخواستی، حتما آن را به دادگاه می‌کشاندیم.


قانون آمریکا به آژانس‌های هوشمند کشوری اجازه می‌دهد که اطلاعات کاربران خود را فاش کنند. آنها بر این باورند که این قبیل اقدامات کنترل‌شده و مراقبتی می‌تواند از احتمال بروز حملات تروریستی جلوگیری کند.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته