دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 13:51

تویوتا مینی‌رباتی برای جالیوانی خودرو ارائه کرد + ویدئو

شرکت تویوتا در اعلامیه‌ای خبر از به بازار آمدن مینی‌ربات همراه این شرکت در اواخر سال جاری میلادی (دی ماه 95) داده است که بهترین همراه در مسافرت است و با صاحبش صحبت و احساسات او را درک می‌کند.
کد خبر : 123155

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از وب‌سایت تویوتا، نام «کیروبو» پیش از این وقتی به گوش‌ رسید که تویوتا نخستین نمونه عملیاتی از آن را به فضا فرستاد تا دور و بر ایستگاه فضایی بین‌المللی گشت بزند. کیروبو یک آدم‌ آهنی هوشمند و کوچک است که می‌تواند با همراهش صحبت کند و احساسات او را درک کند. اما این پرسش مطرح می‌شود که شرکت تویوتا که در عرصه خودروسازی بسیار موفق است، چرا باید به ربات رو بیاورد و این چه ربطی به فعالیت این شرکت دارد؟


در پاسخ به این پرسش باید به کارآیی و محلی که کیروبو برای آن طراحی شده است، نگاهی بیندازیم. این ربات بندانگشتی برای نشستن در جالیوانی خودرو طراحی شده است تا در سفرهای جاده‌ای طولانی، همدم رانندگان تنها باشد.



ربات می‌تواند به زبان ژاپنی روان با مخاطبش مکالمه کند و با استفاده از دوربینش، احساسات او را درک و متناسب با حال راننده، بحث را برای او آرام‌بخش‌تر کند. او همچنین اطلاعات مربوط به رانندگی را به مرکز کنترل تویوتا می‌فرستد تا با استفاده از آن مهندسان بتوانند در ارتقاء هوش این ربات برای به‌روز رسانی‌های آینده و مؤثرتر شدن بحث‌هایش با راننده استفاده کنند.



بنابر این اعلام، نخستین تولیدات که بسیار محدود هم هستند، به‌ زودی در مؤسسه آیچی توکیو به علاقه‌مندان فروخته می‌شود و در سال 2017 ربات مینیاتوری مشابهی با تولید انبوه برای خرید عموم به بازار عرضه خواهد شد.



در ادامه می‌توانید ویدئوی نحوه تعامل این مینی‌ربات با انسان را ببینید:





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته