دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 11:46

پهپاد هیبریدی با قابلیت‌های شگفت‌انگیز + ویدئو

همکاری دو شرکت در حوزه ساخت پهپاد رباتیک، منجر به ساخت نخستین پهپاد هیبریدی (هلی کوپر-هواپیما) شده است که می‌تواند با توانمندی‌های خود شما را شگفت‌زده کند.
کد خبر : 123107

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از engaget، پهپادهای کوپتری چهار، شش و حتی هشت موتوره به وفور ساخته شده‌اند و در دسترس هستند و پهپادهای هواپیمایی نیز انواع مختلفی در بازار دارند. حتی نمونه‌ةایی از پهپادهای هواپیمایی با قابلیت بال‌زدن ساخته شده تا امکان پرواز عمودی را نیز داشته باشند اما این پهپادها نیز نیازمند دست کم چهار موتور و پیشرانه هستند.


شرکت دلف در همکاری با شرکت پاتور موفق شده نوع تازه‌ای از پهپاد را بسازد که در عین طراحی بسیار ساده آن، می‌تواند عمودی پرواز کند و با یک پیشرانه به سرعت چشمگیری دست‌یابد. این پهپاد که بدون دم طراحی شده با کمک پروانه‌های خود عمودی پرواز می‌کند و سپس با استفاده از پیشرانه قدرتمندش در یک چشم‌برهم زدن به سرعت باور نکردنی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


این پهپاد که DelftAcopter نام دارد با اتکا به موتور الکتریکی‌اش می‌تواند 51 کیلومتر مسیر را با سرعت طی کند و کاملا رباتیک و خودکار است. DelftAcopter با استفاده از GPS (موقعیب‌یاب جهانی)، حسگرهای پرواز و دید کامپیوتری، تمامی مراحل پرواز را بدون نیاز به خلبان طی می‌کند و خودش می‌تواند محل مناسبی را برای فرود بیابد.


پهپاد هیبریدی با سرعت مناسب حتی تا یک ساعت نیز قادر به پرواز است و این در مقایسه با بهترین کوپترهای موجود که تنها 28 دقیقه شارژ برای پرواز دارند و حداکثر سرعتشان به 72 کیلومتر می‌رسد، یک رکورد هیجان‌انگیز است.


برخلاف اغلب پهپادها که شرکت سازنده برایشان هیچ برنامه‌ای ندارد و تنها تولید شده‌اند، شرکت دلف اعلام کرده این پهپاد را با هدف رساندن دارو به مناطق صعب‌العبور طراحی کرده است. اگرچه تنها یک نمونه آزمایشی از این پهپاد عملیاتی و زیر تست رفته است اما برآورد می‌شود پس از تکمیل و توسعه این پروژه، پهپاد هیبریدی می‌تواند نقش مهمی در عملیات امداد رسانی و نجات، پشتیبانی و حتی شناسایی ایفا کند.







مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته