دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 10:07

نخستین خیابان خورشیدی مشغول به کار شد

یکی از چهارراه‌های آیداهو در آمریکا میزبان نخستین سنگ‌فرش خورشیدی در جهان شد تا آزمایش عملی این تکنولوژی رسما آغاز شود.
کد خبر : 123101

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از Boise Weekly، شهر سندپوینت در ایالت آیداهو، یکی از چهارراه‌هایش را به نخستین راه خورشیدی تبدیل کرده است تا احتمالا نامش در آینده تکنولوژی و تولید انرژی برای همیشه ثبت شود. شرکت «جاده‌های خورشیدی» پس از سال‌ها تحقیق و تلاش بالاخره پس از یک وقفه کوتاه، از نخستین مسیر خورشیدی رونمایی کرد.


چهارراه شهر سندپوینت که با استفاده از سنگ‌فرش خورشیدی پوشیده شده، اکنون به یک وب‌کم شبانه‌روزی مجهز است تا هر علاقه‌مندی بتواند نحوه کار این سیستم را تماشا کند. این سنگ‌فرش عجیب، نه‌ تنها پنل‌های LED را روشن می‌کند بلکه برای یک فواره و یک توالت عمومی که در این چهارراه هستند نیز برق تولید می‌کند و باتوجه به این‌ که مجهز به سیستم گرمایش است، می‌تواند با برق تولیدی خود، پوشش برف را نیز کنار بزند و حتی در زمستان هم کار کند.


جالب‌ترین نکته درباره این مسیر خورشیدی این است که تمام این انرژی را تنها با استفاده از 30 پنل تولید کننده تأمین می‌کند و در صورت موفقیت، می‌توان تصور کرد که شهری‌ که خیابان‌هایش با این پنل‌ها سنگ‌فرش شده باشد، چه مقدار انرژی می‌تواند تولید کند. این پنل‌ها همچنین امیدهای تازه‌ای برای استفاده شهری و حتی بین‌شهری از خودروهای الکتریکی مجهز به شارژ بدون سیم ایجاد کرده است و در آینده می‌تواند مسیری باشد که این خودروها بدون هیچ نگرانی از شارژ، در آن جابه‌جا می‌شوند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته