دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 15:55

تریلرهای اوبر خودران می‌شوند

شبکه تاکسی‌رانی اینترنتی اوبر که در دنیای حمل و نقل شهری انقلابی به راه انداخته است، اکنون قصد دارد ناوگان حمل و نقل کشوری و بین‌المللی بار را نیز دستخوش تغییرات اساسی کند.
کد خبر : 122010

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از رویترز، آخرین همکاری‌ای که اوبر اعلام کرده است، همکاری با شرکت Otto برای ارتقاء ناوگان حمل و نقل سنگین و دوردست خود است. شرکت اوتو در این همکاری کار تجهیز و ارتقاء تجهیزات ردیابی، مسیریابی و خودکار کردن رانندگی تریلرها را برعهده دارد و قرار است این هیولاهای جاده‌ای را بی‌نیاز از دخالت انسانی کند. اگرچه هنوز چند سالی تا تحقق این وعده زمان لازم است اما اوبر اکنون به دنبال جلب همکاری کامیون‌داران مستقل است تا بتواند با کمک انها، کارآیی تریلرهای رباتیک را بسنجد و بتواند جاده‌های شرق تا غرب آمریکا را با تریلرهایی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند پر کند.


در حال حاضر شرکت تاکسی‌رانی و حمل مسافر شهری اوبر موفق شده‌ است به زمان خارق‌العاده سه دقیقه دست پیدا کند، یعنی از زمان درخواست تاکسی تا رسیدن آن به محل مسافر، تنها سه‌ دقیقه زمان لازم است اما بخش حمل‌نقل بین‌شهری این شرکت پنج ساعت زمان نیاز دارد تا از طریق تلفن بتواند راننده مورد نیاز شما را پیدا و بارتان را جابه‌جا کند.


در صورتی‌ که موفقیت حمل‌ونقل شهری به بخش حمل بار کشوری و بین‌المللی نیز تعمیم پیدا کند، اوبر نخستین شرکت حوزه تکنولوژی خواهد بود که به‌ صورت موفقیت‌آمیزی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های حمل بار را دگرگون کرده است. این شرکت قصد دارد خدمات خود را به‌ صورت گسترده در بنادر و مراکز تجاری-صنعتی فعال سازد و از این طریق بودجه چند میلیارد دلاری لازم برای بخش خودروها و تریلرهای رباتیک را تأمین کند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته