دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1395 - 17:27

طرح جدید اسپیس ایکس برای مسکونی کردن مریخ

شرکت فضانوردی خصوصی اسپیس ایکس، از یک طرح تازه برای ساخت فضاپیمایی که می‌تواند تعداد زیادی انسان و بار را به مریخ برساند، رونمایی کرده است.
کد خبر : 121724

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از اسپیس‌ایکس، الون ماسک، مالک شرکت فضانوردی اسپیس‌ایکس مردی جاه‌طلب و بلندپرواز است. این بلندپروازی در کنار خلاقیت و کمک‌گرفتن از خلاق‌ترین ذهن‌ها، شرکت تحت مالکیت او را به قله‌های تکنولوژی و پیشرفت رسانده است و اکنون از طرحی عجیب اما عملی برای سفر به مریخ رونمایی کرده است.


طرح تازه SpaceX یک فضاپیمای چند مرحله‌ای‌ است که می‌تواند 100 تن بار (شامل انسان‌ها و تجهیزات) را به مریخ برساند. این فضاپیما برای غلبه بر جاذبه زمین نیازمند حدود 15 میلیون کیلوگرم پیشرانه است و برای به‌دست آوردن آن 40 موتور خواهد داشت. این موتورها وقتی فضاپیما را به مدار زمین رساندند، به زمین باز می‌گردند و بلافاصله با سوخت پر به سوی فضاپیما خواهند رفت.


در این مرحله مخازن و پیشرانه پر به قسمت بالای پیشرانه فضاپیما متصل خواهد شد. مرحله بعدی سفر، باز شدن پنل‌های خورشیدی‌ای است که مانند دو بال در انتهای سفینه قرار دارند و در مجموع 200 کیلووات انرژی از نور خورشید تولید می‌کنند.


براساس اعلام شرکت اسپیس‌ایکس این پروژه که سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای نام دارد، قرار است انسان را به موجودی چند سیاره‌ای تبدیل و مریخ را از سیاره سرخ به سیاره‌ای پر‌آب و سبز تبدیل کند.


فضاپیمای رویایی اسپیس‌ایکس اکنون فقط در ویدئوی انیمیشن وجود دارد و هنوز زمان مشخصی برای ساخت یا عملیاتی شدن آن اعلام نشده است اما این شرکت با عضویت در پروژه‌های فضایی ناسا و انجام بیشترین پروازهای فضایی موفق در میان شرکت‌های خصوصی، شانس زیادی برای عضویت در باشگاه مریخی‌ها دارد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته