دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 09:06

تصادف شدید خودروی بدون راننده گوگل

خودروی بدون راننده و رباتیک گوگل که در حال آزمایش در خیابان‌های آمریکاست برای چندمین بار قربانی یک تصادف با راننده‌ای خطاکار شد.
کد خبر : 121031

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از CBS، مدت‌هاست که شرکت گوگل در حال آزمودن خودروهای بدون راننده خود در شرایط رانندگی واقعی در خیابان‌های آمریکا و چند کشور دیگر است و در این مدت تعداد زیادی تصادف به ثبت رسیده است که تمامی آنها ناشی از خطای انسان‌های راننده بوده است. در گزارش ماهانه‌ای که گوگل از اتفاقات زمان رانندگی ربات‌ها در خیابان‌ها منتشر می‌کند، گزارش پلیس از صحنه تصادف نیز به دست عموم می‌رسد تا شفافیت درباره وضعیت به حداکثر برسد.


در آخرین نمونه از تصادف‌های گوگلی، برخوردی شدید میان یک ون و یکی از لکسوس‌های شاسی‌بلند گوگل رخ داد. در این تصادف راننده و ناظر گوگل آسیبی ندیدند اما خودرو به‌شکل جدی آسیب دید.


این تصادف زمانی رخ داد که گوگل در حال رانندگی در منطقه‌ای تپه‌ای بود، راننده یک خودروی ون دیگر بدون توجه به چراغ قرمز وارد چهارراه شد و به شدت با آن برخورد کرد. کارشناس پلیس مقصر این حادثه را راننده ون اعلام کرده است و این شدیدترین تصادفی‌ است که تاکنون برای ربات‌های خیابان‌گرد گوگل رخ داده است.


براساس اعلام گوگل، خودروهای رباتیک این شرکت طوری تنظیم شده‌اند که شش ثانیه پس از سبز شدن چراغ راهنمایی حرکت کنند و مقصر بدون شک انسانی بوده که در خودروی دیگر رانندگی می‌کرده است. تاکنون تصادف‌های گوگل اغلب در سرعت‌های پایین و بیشتر به‌شکل برخوردهای جانبی و بغل به بغل بوده که خطر چندانی نداشته است اما این تصادف اخیر یک حادثه جدی‌ است و نشان می‌دهد حتی ربات‌ها هم از دست آدم‌های بی‌ملاحظه و راننده‌های بی‌دقت آسایش ندارند.


در آمریکا 94 درصد از تصادف‌های شهری به‌دلیل عبور از چراغ قرمز ناشی از خطا یا خلاف‌کاری انسانی‌ است و تنها زمانی رفع می‌شود که تمام خیابان‌ها به ربات‌ها سپرده شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته