دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1395 - 10:50

گروه «سولار ایمپالس» به دنبال ساخت ماهواره خورشیدی

گروه سازنده سولار ایمپالس بعد از رکوردشکنی هواپیمای خورشیدی‌اش، به دنبال فناوری دیگری است و ساخت ماهواره جدید خورشیدی را در دستور کار دارند.
کد خبر : 120754

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از فاکس‌نیوز، گروه سازنده هواپیمای خورشیدی Solar Impulse قرار است نوع دیگری از هواپیماهای بدون سرنشین را بسازد که بتواند تا 20 کیلومتری بالای لایه استراتوسفر جو پرواز کند.


«برتراند ریکارد»، رئیس پروژه سولار ایمپالس در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد که در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است یک ماهواره ارزان‌قیمت برای برقراری اتصالات وای‌فای و GSM (سیستم جهانی ارتباطات موبایلی) و بررسی‌های کشاورزی بسازند و مهندسان شرکت در حال کار روی این پروژه هستند.
پیکارد هنگام رسیدن سولار ایمپالس 2 به ابوظبی در ماه ژوئیه، هدایت و کنترل آن را بر عهده داشت و مرحله نهایی از نخستین سفر هواپیمای خورشیدی به دور دنیا را به اتمام رساند. این هواپیما که پرواز خود را در مارس 2015 از ابوظبی آغاز کرد، حدود 43 هزار و 40 کیلومتر را در بیش از 558 ساعت پرواز طی کرد.
در حال حاضر، همین گروه مهندس قرار است با فناوری جدیدی، رکورد تازه‌ای در پرواز به جا بگذارند. به گفته مهندسان این طرح، با کمک نیروی خورشیدی می‌توان چنین ماهواره‌هایی را تا سال‌ها در فضا نگه داشت مگر این که به دلیل نقص فنی نیاز به تعمیر داشته باشند.
هنوز زمان دقیقی برای پرتاب این ماهواره‌های خورشیدی اعلام نشده است. سایر سازمان‌ها نیز به دنبال ارائه خدمات اینترنتی از طریق هواپیمای خورشیدی بدون سرنشین از قبیل پهپاد Aquila فیس‌بوک هستند.


پرواز سولار ایمپالس 2 اهمیت استفاده از فناوری‌های تجدیدپذیر را مانند انرژی خورشیدی بیش از پیش نشان داد. در حال حاضر فناوری‌های مدرن و پاکی در دسترس بشر قرار دارد که علاوه بر اثرات زیست محیطی مطلوب، برای صنعت نیز مقرون به صرفه و مفید است.
مترجم: ندا اظهری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته