دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1395 - 12:26
ضیاء هاشمی:

آیین‌نامه اردوهای دانشجویی به زودی ابلاغ می‌شود

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه اردوهای دانشجویی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مساله اردوها در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بررسی شده است.
کد خبر : 119224

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه نشست خبری نهمین جشنواره ملی حرکت در جمع خبرنگاران درباره جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: «تاکنون وزارت علوم برنامه‌‌ جداگانه‌ای برای برگزاری جشن آغاز سال‌ تحصیلی دانشگاه‌ها نداشته است و جشن آغاز سال تحصیلی را خود دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند.»


او درباره طرح حجاب و عفاف در دانشگاه گفت: «مساله حجاب و عفاف یک امر فرهنگی است که باید با نگاهی علمی، کارشناسانه و فرهنگی پیش برود. ما به همه دانشگاه‌ها توصیه کردیم با خلاقیت و دقت عالمانه به این حوزه نظر داشته باشند و زمینه مشارکت دانشجویان درباره حجاب و عفاف را فراهم کنند.»


هاشمی ادامه داد: «وزارت علوم طرحی را به عنوان رویکرد کلی برای حجاب و عفاف به دانشگاه‌ها اعلام کرد که در آن طرح مشخص می‌شود باید نگاه به آموزه حجاب و عفاف چگونه باشد. این رویکردها و توصیه‌ها باید متناسب با جامعه دانشگاهی در هر شهر به کار گرفته شود، زیرا دانشگاه‌های شهرهای مختلف شرایط و فرهنگ متفاوتی دارند باید نگاه به حوزه حجاب و عفاف با رویکردی ترویجی، آموزشی و فرهنگی باشد، نه رویکردی امنیتی. ما سعی کردیم با فرهنگ‌سازی این مساله را ترویج دهیم. ترویج حجاب و عفاف جز با مشارکت بخش‌های مختلف میسر نمی‌شود. اگر از روش‌های غلط استفاده کنیم و مساله حجاب را به موضوعی امنیتی و سیاسی تبدیل کنیم، آثار منفی و مخربی را شاهد خواهیم بود. در نتیجه همه نهادهایی که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند باید در این زمینه مشارکت کنند.»


او درباره اردوهای دانشجویی گفت: «وزارت علوم در این زمینه همواره تابع قانون بوده است. این مساله در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بررسی شد و آیین‌نامه آن به زودی ابلاغ می‌شود.»


هاشمی درباره مشارکت تشکل‌های دانشجویی گفت: «ما همواره به دنبال افزایش مشارکت تشکل‌های مختلف دانشجویی در دانشگاه‌ها بودیم، زیرا اگر تشکل‌ها بتوانند در فضایی منطقی، آرام و قانونی فعالیت کنند، نشاط در دانشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.»


او درباره کرسی‌های آزاداندیشی گفت: «ما برنامه‌های آموزشی مختلفی در این زمینه داشتیم و توصیه‌هایی را نیز در اختیار دانشگاه‌ها قرار دادیم. امسال برنامه داریم در خود دانشگاه‌ها زمینه گفت‌وگو و تبادل‌نظر بین تشکل‌های مختلف را فراهم کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته