دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1394 - 16:25
هاله اکبرزاده، سرپرست تیم ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک MRL:

کاربرد ربات‌ها در حال گسترش است

سرپرست تیم ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هدف از شرکت در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را کسب تجربه اعلام کرد و گفت: «تیم MRL با هدف قهرمان شدن در مسابقات و هم چنین پیشرفت علمی برای ارتقاء سطح دانش و آمادگی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و مسابقات جهانی که در چین برگزار می‌شود، در این مسابقات حاضر شده است».
کد خبر : 11892

به گزارش خبرگزاری آنا، هاله اکبرزاده با اشاره به اینکه این تیم تاکنون توانسته مقام سوم جهان، اول آزاد ایران و هم چنین رتبه نخست مسابقات فنی را کسب کند، گفت: «مانند سال‌های گذشته، تیم‌های مهمی از کشورهای مختلف در مسابقات ربوکاپ حضور دارند و خوشبختانه سطح مسابقات بسیار خوب است و رقبای پر قدرتی نیز داریم».


وی با اشاره به این نکته که از ربات‌ها می‌توان در همه ابعاد زندگی روزمره بهره جست، گفت: «در لیگ فوتبال معمولا از نظر فوتبالی به ربات‌ها توجه می‌شود اما به دلیل این که در ربات‌ها، قسمت‌های مختلفی شامل الکترونیک، نرم‌افزار و مکانیک وجود دارد، می‌توانیم کاربرد ربات‌ها را گسترش داده و حتی به مصارف خانگی برسانیم که در حال حاضر، ربات‌های خانگی این اقدام را انجام داده‌اند».


سرپرست تیم ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک MRL وضعیت علم رباتیک در ایران را با وجود مراکز تحقیقاتی مجهز و استادان مجرب، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: «علم رباتیک در ایران پیشرفت زیادی دارد و در سال‌های اخیر، ایران در جامعه بین‌المللی نیز به جایگاه خاصی دست پیدا کرده است».


اکبرزاده ادامه داد: «در لیگ فوتبالیست سایز کوچک وضعیت خوبی داریم و به دلیل این که سال قبل در بازی‌های هلند مقام سوم جهان را کسب کردیم نسبت به کشورهای آلمان، آمریکا و چین جایگاه مناسبی داریم».


وی بیان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات ربوکاپ، به نحو شایسته‌ای میزبانی کردند و ما نیز همه این موفقیت‌ها و همچنین ربات‌هایی را که ساختیم مدیون حمایت‌های دانشگاه هستیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته