دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1395 - 11:28

آیفون 7 ویز ویز می‌کند

گزارش‌هایی از برخی نخستین خریداران آیفون 7 و آیفون 7پلاس منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی حین کار صدای عجیبی از خود منتشر می‌کند.
کد خبر : 118907

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، آخرین تولید بخش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل که برآورد می‌شد در شکست تجاری رقیب خود یعنی سامسونگ و با انتشار خبر انفجار باتری سامسونگ نوت 7، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، اکنون با چالشی جدی روبه‌رو شده است.


برخی کاربران آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اعلام کرده‌اند که گوشی آنها وقتی زیر فشار استفاده از پردازنده قرار می‌گیرد، ویز‌ویز صدا می‌کند. البته در این گزارش‌ها هیچ موردی از هنگ کردن یا از کارافتادن مشاهده نمی‌شود اما پرداخت قیمت بسیار گران و شوق استفاده از آخرین آیفون، با صدای ویز‌ویزی مانند جرقه در سیم‌پیچ، چندان همخوانی ندارد و برای کسی مطلوب نیست.


گمانه‌زنی‌های اولیه درباره منشاء این صدا این است که یکی از سیم‌پیچ‌ها دچار مشکل شده است یا جایی از مدار اتصال درستی ندارد اما از آنجا که این صدا در تمامی آیفون‌ها گزارش نشده است و حتی آزمون‌های کارشناسان نیز در برخی گوشی‌ها هیچ صدایی را گزارش نکرده‌اند، تردیدهای جدی‌ای در این‌ باره وجود دارد.


شرکت اپل هنوز در این‌ باره موضع‌گیری نکرده است اما اگر قرار باشد گوشی‌ها برای این مشکل تعویض شوند، کاربران آیفون 7 با مشکل زیادی روبه‌رو خواهند بود چراکه تعداد گوشی‌های موجود در بازار به‌شدت کم است و احتمالا برای دریافت گوشی تازه باید روزها و شاید چند هفته در نوبت بمانند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته