دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1395 - 16:20

فضانورد سابق ناسا: نهایت خودبینی است اگر فکر کنیم تنها موجود زنده‌ عالمیم / تا 20 سال آینده بیگانگان فضایی را پیدا خواهیم کرد

انسان گام‌های بلندی در زمینه سفر به فضا برداشته است ولی هنوز با این همه پیشرفت، وجود بیگانگان فضایی در هاله‌ای از ابهام است. با این حال، نظر یکی از فضانوردان سابق ناسا به عنوان فردی که نزدیک به یک سال را در فضا گذرانده است، در این مورد بسیار جالب است. او معتقد است که در تمام نقاط عالم هستی حیات وجود دارد.
کد خبر : 117830

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، لروی چیائو، یکی از فضانوردان داوطلب ناسا که 230 روز از عمرش را در فضا گذرانده است، می‌گوید که نهایت خودخواهی است اگر تصور کنیم که انسان‌ها تنها موجودات زنده در این عالم هستی هستند.


وی در مقاله جدیدش شرح داده است که چگونه کشف «پروکسیما- بی» اثباتی بر ادعای وی مبنی بر وجود بیگانگان فضایی است. یکی دیگر از نکاتی که وی در مقاله‌اش ذکر کرده است، آینده مبهم و غیر روشن زمین است.


ستاره‌شناسان چندی پیش با بهره‌گیری از تلسکوپ‌های رصدخانه‌ جنوبی اروپا (ESO) و تجهیزات دیگر نشانه‌های آشکاری از وجود سیاره‌ پروکسیما-بی (Proxima b) در مدار پیرامون نزدیک‌ترین ستاره به زمین، یعنی ستاره‌ «پروکسیما قنطورس» یافته‌اند. این سیاره هر ۱۱ روز یک بار به گرد ستاره‌ای سرخ و خنکش می‌چرخد. نکته مهمی که دانشمندان در مورد این سیاره هم‌اندازه زمین کشف کرده‌اند این است که سطح آن می‌تواند همچون زمین صخرهای باشد و در فاصله و مداری از خورشید منظومه خودش (پروکسیما قنطورس) حرکت می‌کند که پدید آمدن آب روی آن محتمل می‌شود. این سیاره‌ سنگی که کمی پرجرم‌تر از زمین است، به عنوان نزدیک‌ترین فراسیاره‌ به زمین شناخته شده است و همانطور که گفته شد، شاید نزدیک‌ترین حیات ممکن را برای زندگی در ورای منظومه خورشیدی داشته باشد.



لروی چیائو


چیائو همچنین در این مقاله نوشت: «امکان وجود و یافتن نشانه‌های حیات از زمانی که انسان نسبت به وجود سیارات و کهکشان‌ها آگاهی پیدا کرد، با انسان همراه شد و با کشف سیاره‌ای شبیه به زمین، امیدواری ما بیش‌تر هم شده است».


چیائو یکی از فرماندهان ایستگاه فضایی بین‌المللی است که چهار ماموریت فضایی را از سال 1990 تا 2005 انجام داد و در این بازه زمانی موفق به شش پیاده‌روی در فضا و خارج از فضاپیما شد.


وی همچنین ادعا کرده است که تا 20 سال آینده بیگانگان فضایی را خواهیم یافت.


مترجم: نسترن صائبی





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته