دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1395 - 10:47

بلیت اتوبوس گران شد

اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری نرخ بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری را همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی افزایش داد.
کد خبر : 116818

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نرخ‌های جدید مصوب اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری از روز چهارشنبه هفته جاری در تمامی پایانه‌های مسافربری اجرایی شده است و مسافران از این پس باید با نرخ‌های جدید مسافرت‌های برون‌شهری خود را انجام دهند.


این در حالی است که نرخ‌ بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری اواخر سال گذشته نیز افزایش 20 درصدی یافت که به گفته رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری قرار بود پس از اتمام تعطیلات نوروزی به حالت قبل خود باز گردند اما در عمل این پیش‌بینی به وقع نپیوست و نرخ‌ها با همان میزان افزایش در ماه‌های بعدی سال نیز اعمال شد.


این بار نیز نرخ بلیت اتوبوس‌ها دوباره حدود 20 درصد گران شد. در حالی که با این افزایش قیمت هیچ خدمات جدیدی به مسافران ارایه نخواهد شد و سفرها همانند گذشته با وسایط موجود ناوگان صورت می‌گیرد.


آن طور که احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری به آنا گفته بود حدود 2 هزار و 700 شرکت مسافربری در کشور وجود دارد که از این میزان 20 هزار دستگاه اتوبوس، 46 هزار دستگاه مینی‌بوس و 45 هزار دستگاه سواری کرایه در کشور فعال است. از سوی دیگر عمر متوسط ناوگان اتوبوس‌رانی کشور 13 سال، سواری کرایه 6 سال و ناوگان مینی‌بوس رانی در کشور 25 سال است در حالی که استاندارد جهانی و عمر مفید خودرو در دنیا 5 سال است.


وی علت عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را گران شدن خودرو عنوان و اظهار کرده بود و در ادامه با اعلام کاهش استقبال از حمل‌ونقل برون‌شهری عمومی در این باره گفته بود: با افزایش سالانه جمعیت کشور، تغییر هرم سنی افراد و ازدواج‌های صورت‌گرفته و به تبع آن افزایش میزان استقبال از سفر باید میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیز افزایش یابد، اما در عمل این رشد بسیار کمتر از میزان قابل انتظار است؛ علت این امر وارد شدن سالانه حدود یک میلیون خودرو به بخش حمل‌ونقل کشور از طریق تولید و یا واردات است که به طور طبیعی بخشی از مسافران تعاونی‌های مسافربری را جذب می‌کند و همین امر موجب کاهش استقبال مردم برای سفر با خودروهای عمومی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته