دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 17:57
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

خداحافظی با تمام کلاس‌های درس خشت و گلی سیستان و بلوچستان در سال آینده

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 460 کلاس درس در استان سیستان و بلوچستان خشت و گلی است، گفت: امیدواریم تا سال آینده تمام کلاس‌های درس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان از چرخه تحصیل خارج شود.
کد خبر : 115934

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از فارس، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بازدید از مدارس سیستان و بلوچستان در سواحل مکران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پاسخ به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگی و اقتصادی در سواحل مکران قرار بر این شد تا جشنواره و همایش مکران را داشته باشیم.


وی با بیان اینکه این همایش با همکاری استانداری‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار می‌شود، افزود: خیرینی از سراسر کشور در این منطقه حضور دارند تا نیازمندی‌ها و مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند را بازدید کنند.


رئیسی با اشاره به اینکه در همایش خیرین مدرسه‌ساز در مکران 500 خیر حضور دارند، گفت: بخش عمده‌ای از این خیرین از خارج از استان سیستان و بلوچستان در این همایش حضور دارند که امیدواریم خروجی این جشنواره با توجه به اینکه بازدید از مدارس مناطق صورت می‌گیرد به برقراری عدالت آموزشی در منطقه مکران بینجامد.


وی با اشاره به این نکته که منطقه مکران یک بخش استراتژیک از کشور اسلامی ایران است، گفت: امیدواریم نتیجه این همایش و بازدیدها برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش مکران و سیستان و بلوچستان منجر به خیر شود.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته در مجموع 560 کلاس خشت و گلی در این استان وجود داشت که با تامین اعتبار 100 کلاس خشت و گلی از چرخه تحصیل خارج شد و امیدواریم امسال با اعتبار خوبی که در نظر گرفته شده است و اختصاص 170 میلیارد تومان مازاد بر منابع عمرانی استانی و ملی سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی جاری نیمی از مدارس خشت و گلی حذف شود و در سال آینده تمام مدارس خشت و گلی این استان از چرخه تحصیل خارج شود.


رئیسی با بیان اینکه کمترین سرانه آموزشی در استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی است، ادامه داد: این موضوع به دلیل رشد جمعیت دانش‌آموزی است.


وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی به طور متوسط در کشور 5.1 مترمربع است، افزود: در استان سیستان و بلوچستان سرانه فضای آموزشی کمتر از 4 متر مربع است و دلیل آن رشد جمعیت دانش‌آموزی است چراکه شاهد سالانه رشد 8 درصدی جمعیت دانش‌آموزی در این استان هستیم در حالی که در رشد جمعیت دانش‌آموزی در کشور مثبت بوده، ولی صفر است.


معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر مدارس استان سیستان و بلوچستان نوساز است ولی در حاشیه شهرها با کمبود فضای آموزشی مواجهیم.


وی در خصوص فضای آموزشی در مناطق آزاد نیز گفت: مناطق آزاد مسئول تامین همه امکانات مردم منطقه هستند. البته منطقه آزاد کمک می‌کند و ما هم مشارکت داریم ولی معتقدیم اگر جایی ارزش افزوده است باید همه برخوردار شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب