دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 10:10

تسلا سنسورهای ایمنی درهای مدل X را غیرفعال کرد

درهای خارق‌العاده و بسیار جذاب مدل X خودروهای تسلا که از یک خودروی شاسی‌بلند، محصولی زیبا و جذاب ساخته بود، اکنون به نقطه ضعف آن تبدیل شده است.
کد خبر : 115357

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از MEtv Review، درهای سوسکی که به‌صورت اتوماتیک و رو به بالا باز و بسته می‌شدند، در مدل «بال‌های شاهین» (فالکون) از سری خودروهای X تولیدی شرکت تسلا که سال گذشته و امسال همه چشم‌ها در نمایشگاه‌های خودرو را مجذوب خود کرده بود، با مشکلی جدی روبه‌رو شد و آن عملکرد حسگرهای ایمنی بود.


بر اساس گزارش‌های مشتریان، تسلا متوجه شد که سنسورهای مورب و فوق‌حساسی که برای پیشگیری از حادثه قطع انگشت در قاب درهای خودرو کارگذاشته، آن‌قدر حساس هستند که حتی وقتی چیزی لای در نیست، باز هم مانع از بسته شدن آن می‌شوند. این حساسیت آن‌قدر پررنگ شد که مالکان این خودروها برای هر بار باز و بسته کردن این درها باید چند بار کلید آن‌را فشار می‌دادند و مکثی طولانی را تحمل می‌کردند. اکنون تسلا اعلام کرده است یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع این مشکل تهیه کرده است.


به گزارش آنا، پس از انجام این به‌روزرسانی، یک شبکه تلویزیونی آن‌لاین اقدام به آزمایش حسگرهای به‌روز شده کرده است و نتیجه حاصل از آن را برای عموم به‌نمایش گذاشته است. در این ویدئو در کمال ناباوری مشاهده می‌کنیم که راه‌حل تسلا حذف حسگرهای ایمنی بوده به شکلی که درهای مدل X به‌روز شده حتی وقتی یک خیار لای آن است بسته می‌شود و خیار را خرد می‌کند. مسئولان این شبکه تلویزیونی تلاش کردند توضیحی از شرکت تسلا دریافت کنند اما سخنگوی تسلا تنها به گفتن این نکته که شرکت مشکل را حل کرده است، بسنده کرد. با وجودی‌که سال‌هاست مردم عادت کرده‌اند که دست خود را لای در ماشین نگذارند، چنین حادثه‌هایی هنوز هم اتفاق می‌افتد و در صورتی که چنین حادثه‌ای با درهای اتوماتیک تسلا رخ دهد، منجر به قطع عضو خواهد شد. مشخص نیست تسلا برای حل این معضل و حفظ درهای جذاب این مدل چه برنامه‌ای در پیش خواهد گرفت.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته