دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1395 - 11:40

ستاره‌شناسان سیگنال‌های عجیبی از یک ستاره شبیه‌ خورشید دریافت کردند/ شایعه مجدد درباره وجود بیگانگان فضایی

ستاره‌شناسان روسی سیگنال‌های عجیب‌ و غریبی را از ستاره‌ای دریافت کرده‌اند که حدود 100 سال نوری از ما فاصله دارد. این سیگنال‌ها دانشمندان SETI (مرکز جست‌وجوی موجودات فرازمینی) را به وجد آورده است زیرا آنها معتقدند این سیگنال‌ها از سوی بیگانگان فضایی فرستاده شده است.
کد خبر : 114193

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PopularMachine، ستاره‌شناسان تلسکوپ RATAN-600 در جنوب روسیه، این سیگنال‌ها را در سال 2015 دریافت کردند اما تازه این هفته به طور رسمی اعلام شده است.


این سیگنال‌ها از سمت ستاره‌ای با نام HD164595 دریافت شده است که 95 سال نوری با زمین فاصله دارد و جرمی معادل 99 درصد خورشید را دارد و به همین دلیل ساختار و هویتی شبیه به خورشید دارد. سیاره دیگری نیز با نام HD164595b در مدار این ستاره شناسایی شده است که هم‌اندازه سیاره نپتون است و هر 40 روز یک بار به دور خورشید می‌گردد.


قبل از اینکه زیاد از این خبر هیجان‌زده شوید، باید گفت که بعید است این سیگنال‌ها از سوی بیگانگان فضایی ارسال شده باشد. احتمال اینکه مبدا این سیگنال، یک سیگنال زمینی یا یک نویز تصادفی باشد، خیلی‌بیش‌تر است. به غیر از همه اینها، تاکنون چندین مورد سیگنال‌های اینچنینی دریافت شده است که هیچ کدام از آنها به موجودات فضایی ربطی نداشتند. با این حال دانشمندان SETI در تلاشند تا در سرتاسر جهان به رصد ستاره HD164595 بپردازند تا نظر قطعی درباره این سیگنال‌ها ارائه دهند.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته