دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1395 - 10:40

پیشنهاد رئیس واحد یادگار امام: کارشناسان فرهنگی به کارشناسان مسئول تبدیل شوند

دکتر فرج‌الله موسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری بر تبدیل حکم کارشناسان فرهنگی در دانشکده‌ها به کارشناسان مسئول تاکید کرد.
کد خبر : 110580

فرج‌الله موسوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «قرآن نور است، قرآن ذکر است، قرآن تبیان است، قرآن هادی بشر است. "ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم" جامعه‌ای که قرآن و روح قرآن بر آن حاکم باشد، مردمش مسئولانه با همه امور برخورد می‌کنند و کارهایشان را بر مبنای قرآن انجام می‌دهند.»


موسوی گفت: «حتی با پیشرفت‌های تکنولوژی روز هم ما بی‌نیاز از هدایت قرآن نیستیم، با حضور دکتر میرزاده و به ویژه حضور فعال و اندیشمندانه دکتر سیدطه هاشمی یک حرکت قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است که فکر می‌کنم افق دید ما را نسبت به آینده روشن می‌کند.»


او افزود: «کارمندی که با قرآن در ارتباط باشد، دانشجویی که روح قرآن در وجود او دمیده باشد، استادی که با قرآن ارتباط داشته باشد، واقعا خود قرآن او را هدایت می‌کند. "ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین" انسان اگر زمینه قرآنی داشته باشد، این قرآن او را هدایت می‌کند. من فکر می‌کنم هر چه پربارتر و مسئولانه‌تر با مسئله قرآن، قرآن‌‌پژوهی و قرآن و عترت و دمیدن روح قرآن در دانشجو و دانشگاه تلاش بیشتری انجام دهیم، قطعا موفق‌تر می‌شویم و بسیاری از معضلاتی که از دوری قرآن برای ما به وجود آمده است، این مشکلات حل خواهد شد.»


او درباره واحد یادگار امام نیز گفت: «در واحد یادگار امام که 7 دانشکده و 30 هزار دانشجو دارد، خوشبختانه پس از تجمیع حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی یک حرکت توفنده‌ای انجام شده است. اما در این تجمیع یک نکته‌ای دیده نشده است و آن کارشناسان مسئول هستند. اگر کارشناسان فعلی به عنوان کارشناسان مسئول در حوزه فرهنگی ارتقا پیدا کنند، کارایی این افراد ده برابر می‌شود و من این را با تجربه کار 29 ساله فرهنگی می‌گویم.»


موسوی گفت: «الان یک مقداری در کاشناسان فرهنگی سرخوردگی ایجاد شده است که اگر حکم کارشناس مسئول به کارشناسان فرهنگی حال حاضر داده شود و همه دانشکده‌ها کارشناس مسئول داشته باشند، می‌توانند تلاش مضاعفی داشته باشند. من این درخواست را از دکتر سیدطه هاشمی دارم که کارشناس فرهنگی را به کارشناس مسئول در دانشکده‌ها تبدیل کنند تا بتوانند کار بیشتری انجام دهند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته