دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 11:51
رئیس سازمان امور دانشجویان:

دخالت شوراهای صنفی در حوزه آموزشی تعیین نشده است/ بخشی از آسیب‌های اجتماعی درون دانشگاه به دلیل عملکرد ماست

نشست ویژه معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها با محوریت بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، صبح امروز در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
کد خبر : 107594

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: «مأموریت مشترکی بین حوزه دانشجویی و فرهنگی وجود دارد و این دو بازوی اصلی در دانشگاه‌ها هستند. حوزه دانشجویی کار آماده‌سازی را برعهده دارد و حوزه فرهنگی نیز فرهنگ‌ساز و زمینه‌ساز سایر فعالیت‌های دانشجویان است.»


صدیقی گفت: «وظیفه اصلی تربیت اخلاقی دانشجو برعهده معاونان فرهنگی است.»


او به فعالیت‌های حوزه دانشجویی اشاره کرد و گفت: «عمدتا در حوزه‌های معیشتی و حداقل‌های رفاهی در زمینه خوابگاه، تغذیه و ... سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان فعالیت می‌کنند. همچنین تربیت بدنی نیز بخش دیگر فعالیت‌های ما در دانشگاه‌هاست.»


رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: «دفاتر مشاوره نیز سنخیت مشترکی با حوزه فرهنگی دارند و دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز بر فضای پرنشاط دانشگاه‌ها کمک می‌کنند از همه این جهات ارتباط مستمری بین معاونان دانشجویی و فرهنگی وجود دارد.»


او افزود: «در حوزه ستادی اعتقاد جدی به حضور هر دو معاونت دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه‌ها داریم. در حوزه مسائل معیشتی در یکی دو سال اخیر کار مناسبی صورت گرفته است و تلاش کردیم تا درآمدزایی صندوق رفاه بیشتر شود و این کار را از طریق تسویه حساب وام‌های قبلی و کمک گرفتن از نهادهای دولتی و غیر دولتی از قبیل بنیاد مستضعفان، بنیاد پانزده خرداد، ستاد اجرایی فرمان امام و صندوق کارآفرینی امید انجام دادیم.»


رئیس سازمان امور دانشجویان به دو برابر شدن ودیعه مسکن دانشجویان متاهل اشاره کرد و گفت: «فکر می‌کنیم که باید باز هم در حوزه ساخت خوابگاه‌های متاهلین با کمک نهادهای دولتی و غیر دولتی بیشتر تلاش کنیم. همچنین رتبه‌بندی خوابگاه‌ها نیز تکلیف ما را در تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها مشخص کرد و امسال قصد داریم خوابگاه‌های رتبه 5 را به رتبه‌های بالاتر سوق دهیم.»


او افزود: «فضاهای تربیت بدنی را نیز امسال رتبه‌بندی می‌کنیم و از همین امسال نیز حمایت‌ها را هدفمندتر می‌کنیم. درخواست‌های صنفی دانشجویان ما فضای مناسبی را به وجود می‌آورد. کار شوراهای صنفی فقط همیاری و همکاری در حوزه دانشجویی است و دخالت آنها در حوزه آموزشی تعیین نشده است آنها باید ارتباط مناسبی بین مدیران و خود دانشگاه‌ها باشند.»


او به طرح سیمای دانشجویی اشاره کرد و افزود: «طرح سیمای دانشجویی سال گذشته با حدود 33هزار نفر انجام شد و سنجش دور دوم هم در اردیبهشت امسال برگزار شد که نتایج آن تا آخر شهریور اعلام می‌شود.»


او به آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «درست است که آسیب‌های اجتماعی بیرون دانشگاه‌ها نسبت به داخل دانشگاه بیشتر است ولی در درون دانشگاه‌ها نیز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بخشی از آن هم به عملکرد ما مربوط می‌شود. معاونان فرهنگی باید ارتباط خوب و مستمری با معاونان دانشجویی داشته باشند و نباید اجازه دهیم محدودیت‌ها گسترش پیدا کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته