دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 14:50

نخستین رونمایی از اتوبوس هیولایی چین + ویدئو

اتوبوسی که از روی خودروهای خیابان رد می‌شود و می‌تواند 300 نفر را در خود جای دهد، برای نخستین بار در اندازه واقعی رونمایی شد و به حرکت درآمد.
کد خبر : 107021

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به نقل از شینهوا، شهر گینهواندائو چین، میزبان نخستین رونمایی از اتوبوس غول‌پیکر چینی بود که می‌تواند در خیابان‌ها از روی ترافیک عبور کند و مسافران را به مقصد برساند. این رونمایی که شش سال پس از ارائه نخستین طرح و ایده برای این اتوبوس انجام شد، در کنار شگفتی و هیجان، سوالاتی را درباره عملی بودن این طرح مطرح ساخت.


اتوبوس غول‌پیکر چینی که 22 متر طول، 7/8 متر عرض و 4/8 متر ارتفاع دارد، می‌تواند 300 مسافر را به‌صورت هم‌زمان از روی ترافیک عبور دهد. به گزارش آنا، ارتفاع این اتوبوس تقریبا برابر با اتوبوس‌های دو طبقه و متناسب با ارتفاع پل‌های شهری در چین طراحی شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که برنامه‌ریزی‌های اعلام شده برای ارائه این وسیله به بازار تا یک سال و نیم دیگر، منطقی نیست و هنوز راه زیادی برای عملی شدن این ایده در پیش است.



این اتوبوس شهری 16 چرخ و دو جفت غلطک مخصوص ریل دارد و قرار است حداکثر سرعتی معادل 50 کیلومتر داشته باشد اما در رونمایی با سرعتی کم و تنها 300 متر حرکت کرد. براساس اعلام قرار بود مسافت آزمون یک کیلومتر باشد و به دلیل تمام محدودیت‌هایی که سازندگان در این رونمایی اعمال کردند، ناظران این اتفاق را نه یک آزمایش نخستین بلکه تنها رونمایی‌ای از یک ایده توصیف کرده‌اند. فضای داخلی این اتوبوس باز طراحی شده و ردیف یکدست صندلی‌های کناری، کاملا شبیه به واگن متروست.





مترجم: محدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته