دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1395 - 09:35
پورکیانی در گفت‌وگو با آنا:

جوایز نقدی برگزیدگان المپیادهای ورزشی از سوی دانشگاه‌ محل تحصیل‌شان پرداخت می‌شود

سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور بیش از 2500 ورزشکار و کادر فنی در دهکده المپیاد دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.
کد خبر : 106898

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مشهد، آیین افتتاح سیزدهین المپییاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های سراسر کشور دیشب در دهکده المپیک دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و مسابقات از امروز به مدت 10 روز در این دانشگاه انجام می‌شود.


دانشجویان ورزشکار در این المپیاد در ده رشته ورزشی والیبال، فوتسال، بسکتببال، کشتی آزاد، کشتی فرهنگی، دوومیدانی، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو و شنا رقابت می‌کنند.


بیش از 2500 ورزشکار، مربی، داور و کادر فنی در این دوره از مسابقات حضور دارند. این دانشجویان ابتدا در مسابقات درون‌دانشگاهی و بعد در مرحله منطقه‌ای رقابت کرده‌اند و بعد از موفقیت در آن مسابقات به این المپیاد راه پیدا کرده‌اند.


محمد پورکیانی، مدیرکل اداره تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: « این المپیاد عصاره توانمندترین و بهترین تیم‌ها و نفرات است.»


او درباره نحوه تقدیر از تیم و نفرات برتر این المپیاد گفت: «طبق معمول به تیم‌های برتر کاپ قهرمانی و به اعضایی تیم مدال اعطا می‌شود. اما هر دانشگاهی که دانشجویانش قهرمان می‌شوند متناسب با آیین‌نامه‌ای که تعیین کرده است هدایا و مبالغی را پرداخت می‌کند.»


پورکیانی درباره میزان این مبلغ نیز گفت: «این مبلغ متفاوت است ولی بر اساس آیین‌نامه بعضی از دانشگاه‌ها 700 تا 800 و بعضی نیز 500 تا 600 هزار تومان را به نفرات برتر در هر رشته پرداخت می‌کنند.»


مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم گفت: «وزارت علوم بهترین این ورزشکاران را در قالب تیم‌های ملی دانشجویی انتخاب و در اعزام‌ به مسابقات جهانی و یونیورسیادها از آنها استفاده می‌کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته