دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1395 - 10:12
با وجود تاکید همیشگی مسئولان برای تقویت ورزش دانشگاهی

سرانه هر دانشجو از بودجه ورزش وزارت علوم 1100 تومان است

سرانه فضای ورزشی برای دانشجویان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک متر مربع است.
کد خبر : 105497

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سرانه بودجه ورزشی دانشجویان نیز 1100 تومان است.


دو روز به آغاز المپیاد ورزشی دانشجویان در مشهد باقی مانده است؛ المپیادی که می‌تواند باعث توجه بیشتر به ورزش دانشجویی کشور شود. محمد پورکیانی، مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان، هفته گذشته اعلام کرده بود بودجه این اداره کل نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته و به 52میلیارد ریال رسیده است. از طرفی بنا به اعلام خود او، تعداد دانشجویان کل کشور 4میلیون و 600 هزار نفر است؛ دو عددی که تقسیم آن‌ها نشان می‌دهد سرانه هر دانشجو برای ورزش 1100 تومان است.


همه این‌ها در حالی است که وزارت علوم روی مساله ورزش برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین پیشرفت دانشگاه‌ها حساب باز کرده است. مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان پیش از این گفته بود: «بخش اعظم توسعه علمی و پیشرفت دانشگاه‌ها نیازمند حضور انسان‌های توانا و بانشاط است و بر این اساس ورزش نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.»


دانشگاه‌های کشور برای رسیدن به فضای مطلوب ورزشی حداقل دو برابر وضعیت فعلی باید فضا ایجاد کنند. سرانه فضای مطلوب به گفته پورکیانی دو متر مربع به ازای هر دانشجو است.


آمار فضای ورزشی برای دانشجویان زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم مشابه با دانشجویان وزارت علوم است. جلال نژادجواد مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، 4 مرداد ماه اعلام کرده بود که سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی یک متر مربع است؛ یعنی دقیقا مشابه با دانشگاه‌های وزارت علوم.


با وجود اینکه آمار فضای ورزشی اعلام شده از سوی پورکیانی نقطه مطلوب نیست، با توجه به وضعیت گذشته دانشگاه‌ها تا حدی قابل قبول محسوب می‌شود.


اوضاع در دانشگاه آزاد اسلامی اما کمی متفاوت است. در این دانشگاه، که البته قهرمانان ملی زیادی هم در آن تحصیل می‌کنند، بودجه ورزشی دو درصد کل بودجه دانشگاه‌ است و برای بخش عمرانی و کاری این حوزه، 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته