دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 13:41
مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

52میلیارد ریال بودجه برای 4 میلیون و 600 هزار دانشجو کم است

دکترمحمد پورکیانی مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از کمبود منابع مالی برای حمایت از ورزش‌ در دانشگاه‌ها خبر داد.
کد خبر : 105440

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد پورکیانی، مدیرکل اداره تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان درباره کیفیت این المپیاد گفت: «از داوران مجرب در این دوره از بازی‌ها استفاده شد و از نظر فنی نیز بهترین تیم‌ها دراین المپیاد به رقابت پرداختند. این المپیاد فرصتی برای نمایش توان ورزشی همه دانشگاه‌های کشور بوده است و تیم‌های شرکت‌کننده دراین دوره، از حدود یک سال گذشته با رقابت در مسابقات درون دانشگاهی و منطقه‌ای موفق به کسب سهمیه لازم برای ورود به رقابت‌ها شدند.»


پورکیانی گفت: «همچنین حضور قهرمانان ملی‌پوش و لیگ برتری در این المپیاد محدود به یک بازیکن ملی‌پوش در هر تیم شد تا در کنار عدالت ورزشی شرایط برای حضور همه دانشجویان در این المپیاد فراهم شود. برگزاری چنین برنامه‌هایی منجر به نهادینه‌شدن ورزش در بین دانشجویان می‌شود. سرانه فضای ورزشی هر دانشجو در کشور یک مترمربع است درحالی که برای رسیدن به وضعیت مطلوب این رقم دست کم باید 2 متر باشد.»


او افزود: «بودجه امسال این اداره کل 52میلیارد ریال است که نسبت به سال قبل 12درصد افزایش داشته است ولی هنوز متناسب با فعالیت‌های ورزشی و نیاز دانشگاه‌ها نیست.»


او با اشاره به فعالیت 120 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور، افزود: «با احتساب دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی هم‌اکنون حدود چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند که بودجه یاد شده برای این تعداد کافی نیست.»


مدیرکل اداره تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: «ورزش در دانشگاه‌ها با سلامت جسمی و روحی دانشجویان مرتبط است، بنابراین باید به تامین منابع بیشتر برای این حوزه توجه لازم داشت.»


او گفت: «برای ایجاد شور و نشاط و شادابی بین دانشجویان باید بودجه مورد نیاز در بخش ورزش و تربیت بدنی تامین شود.»


سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در بخش دختران با حضور 2 هزار و 500 دانشجو در هشت رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو، شنا و دو و میدانی 28 تیر شروع شد و 3 مرداد تمام شد. در این دوره به ترتیب تیم‌های دانشگاه تهران، دانشگاه الزهراء و دانشگاه فردوسی مشهد مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.


بخش پسران این المپیاد نیز از 12 تا 19 مرداد با حضور 3500 دانشجو در مشهد برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته