دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1395 - 11:35

بازاریابی ناسا برای ایستگاه فضایی

سازمان فضانوردی آمریکا در یک فراخوان از شرکت‌های اقتصادی برای ارائه ایده‌های درآمدزا در ایستگاه فضایی دعوت به همکاری کرده است.
کد خبر : 105357

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، ایستگاه فضایی بین‌المللی که با هدف تحقیق و توسعه علم راه‌اندازی شد و کشورهای مختلف دنیا در آن به مقداری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اکنون برای ناسا کاربرد تازه‌ای نیز می‌یابد. سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده است که در فراخوانی از شرکت‌ها و اشخاص سرمایه‌دار و دارای تجربه دعوت کرده است تا طرح‌های خود را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در ایستگاه بین‌المللی فضایی به این سازمان ارائه دهند.


سازمان فضایی آمریکا تصمیم دارد از سهم خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی برای انجام کارهایی که توجیه اقتصادی دارند نیز بهره بگیرد تا بتواند هزینه‌های میلیارد دلاری تحقیقات و پروژه‌هایش را تأمین کند. به گزارش آنا، ناسا معتقد است که ایده‌ها و طرح‌های بی‌نظیری در بخش خصوصی وجود دارد و این طرح‌ها می‌تواند در آینده، کاربری این ایستگاه را تغییر دهد.


سازمان فضایی آمریکا علت چنین فراخوانی را وجود گوشه‌های خالی و پورت‌های بدون استفاده در ایستگاه فضایی عنوان کرده است و امیدوار است بخش خصوصی بتواند درآمدزایی‌ای بیشتر از کپسول دراگون از ایستگاه فضایی داشته باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته