دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1395 - 14:17

شیشه‌های ضدضربه گوشی‌های هوشمند

محققان قرار است به زودی از نسل جدید "گوریلا گلس" با عنوان گوریلا گلس 5 در صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند استفاده کنند که احتمال آسیب شیشه صفحه را بر اثر خطرات احتمالی مانند افتادن گوشی را کاهش می‌دهد.
کد خبر : 104724

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، آسیب و شکستگی صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند به دنبال افتادن از دست هنگام کار با آن یا گرفتن عکس‌های سلفی یکی از مشکلات اصلی کاربران است. به تازگی نسل جدید «گوریلا گلس» را در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند استفاده شده است.


کمپانی «کورنینگ» که این شیشه جدید را تولید کرده است، یک کمپانی تولید شیشه و سرامیک در آمریکا به شمار می‌رود و به گفته مقامات آن، «گوریلا گلس 5» به گونه‌ای طراحی شده که در 80 درصد موارد از گوشی در مقابل سقوط از ارتفاع 1/6 متری محافظت می‌کند. شکستگی و ترک برداشتن صفحه نمایشگر گوشی‌های هوشمند بیشترین مورد تعمیرات این وسیله و شکایت کاربران دنیا به شمار می‌رود.


محققان، این شیشه جدید را روی سطح سفت برای گروهی از روزنامه‌نگاران آزمایش کردند که طی آن، گوشی را از ارتفاع 1/6 متری روی یک کاغذ سمباده‌ای پرتاب کردند.


برخی گوشی‌ها در فرآیند آزمایش حتی بعد از 20 مرتبه پرتاب شدن از ارتفاع سالم ماندند و آسیبی به آنها وارد نشد. محققان علاوه بر آزمایش سقوط از ارتفاع، این شیشه جدید را در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌های وارده نیز آزمایش کردند.


محققان امیدوارند که تا چند ماه آینده بتوانند از نسل جدید شیشه گوشی هوشمند رونمایی کنند. مدیر کل و رئیس سابق «کورنینگ» اعلام کرده است که این شرکت سوئیچ کنترلی روی طراحی‌های گوشی‌های هوشمند ندارد به این معنا که ضعیف‌تر بودن برخی نمونه‌های صفحه نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند کاملا بستگی به طراحی دستگاه توسط کمپانی گوشی دارد.


این کمپانی اجازه آزمایش گوریلا گلس 5 را در خارج از محیط آزمایشگاه نداده است. کمپانی «کورنینگ» از سال 1879 در کار تولید شیشه تخصص دارد. تا سال 2016، بیش از 4/5 میلیارد دستگاه از گوریلا گلس استفاده کرده‌اند.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

برچسب ها: سلفی گوشی هوشمند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته