دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1395 - 09:49

فالکون سنگین، سه فرودگاه نیاز دارد

شرکت SpaceX که یکی از امیدهای اصلی ناسا برای بی‌نیاز شدن از روسیه است، اعلام کرده موشک سنگین این شرکت نیازمند فضایی سه برابر بیشتر است.
کد خبر : 104309

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از SpaceX، الون ماسک، میلیارد عرصه تکنولوژی و صاحب شرکت اسپیس‌اکس، در آخرین توییت خود خبر داده است که این شرکت به دنبال مجوزهای ایالتی برای ساخت دو سکوی فرود در کنار سکوی فرود فعلی کیپ‌کانابرال است. سکوی کیپ‌کانابرال بیش از سه دهه است که محل پرتاب فضاپیماهای ناسا بوده و اکنون برای دستیابی به بلندپروازی‌های الون ماسک، نیازمند افزایش توان خود است.


موشک فالکون سنگین که قرار است 54 تن بار را با خود به مدار زمین ببرد، ابعادی معادل سه‌برابر موشک فالکون 9 دارد که تا کنون موفق به انجام ماموریت‌هایی به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی شده است.


در صورتی که اسپیس‌اکس موفق به ساخت چنین فضاپیمای عظیمی شود، این راکت بزرگترین و قدرتمندترین موشک فعال در جهان خواهد شد. اما برای پرتاب چنین باری به فضا، ابتدا باید جایی برای آن روی زمین ساخت.


اسپیس‌اکس تصمیم دارد دو سکوی تازه به سکوی کیپ‌کانابرال بیفزاید تا امکان فرود فالکون سنگین در آن فراهم شود اما این شرکت اعلام کرده است که احتمال دارد تا زمان دریافت مجوز‌های لازم آماده شدن فرودگاه، پروژه خود را با یک باند فرود دریایی و فرود روی آب، آزمایش کند.


با این حال، فالکون سنگین هر جا که به زمین بنشیند، تصاویر فرودش به‌صورت زنده برای جهان پخش خواهد شد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته