دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1395 - 12:34
فراهانی در گفت‌وگو با آنا:

33 درصد تولیدات علمی کشور در اختیار وزارت بهداشت است/ جشنواره دانشجوی نمونه را در دانشگاه‌‌ها برگزار می‌کنیم

دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزاری مراسم انتخاب و معرفی دانشجویی نمونه از سال آینده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
کد خبر : 103690

محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «برای انتخاب دانشجوی نمونه ما هیچ مراسمی در سطح دانشگاه‌ها نداریم و دانشگاه‌ها فقط متقاضیان را براساس شاخص‌های موردنظر انتخاب و به وزارتخانه معرفی می‌کنند. ولی قصد وزارت بهداشت این است که از این به بعد این مراسم در دانشگاه‌ها نیز برگزار شود و دانشجویان نمونه در هر دانشگاه انتخاب شوند و بعد همین دانشجویان هم به ستاد یعنی وزارت‌خانه معرفی شوند.»


فراهانی گفت: «در واقع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهد نه در سطح ملی بلکه در هر دانشگاه‌ نیز دانشجوی نمونه داشته باشد.»


او افزود: «وزارت بهداشت 4/2 درصد همه دانشجویان کشور یعنی 195 هزار نفر را داراست. در واقع 27درصد همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هستند. از این جمعیت عظیم، فقط 13 نفر سهمیه دانشجوی نمونه به ما داده شده است، بنابراین از این به بعد وزارت بهداشت فرآیند انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه را در سطح دانشگاه‌های خود نیز برگزار می‌کند.»


او گفت: «حدود 33 درصد تولیدات علمی کشور در اختیار دانشگاه‌های وزارت بهداشت است و این نشان از بهر‌ه‌وری بیشتر علمی در این حوزه دارد.»


معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: «دمعیار همه برنامه‌ها، عملیات‌ها و هماهنگی‌های دانشگاهی در کشور منطقه‌بندی‌ها و قطب‌بندی‌هایی است که در وزارت بهداشت انجام شده است و کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده است. ما این کار را از سال گذشته شروع کرده‌ایم در حالی که وزارت علوم با یک سال تاخیر در حال انجام این عملیات است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته