دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1395 - 17:57
در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشور؛

معاون اول رئیس‌جمهور: دانشگاه باید امن، با نشاط، مرکز گفت‌وگو، تبادل افکار و تبادل اندیشه باشد

مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر اسحاق جهانگیری‌، معاون رئیس‌جمهوری، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رؤسای دانشگاه‌ها در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
کد خبر : 103603

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه آنا، دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم تقدیر از دانشجویان برگزیده بیست و چهارمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه گفت: «قطعا قلب تپنده و عقل نقاد جامعه در دانشگاه می‌تپد و دانشگاه می‌تواند پایگاه اعتدال و آرمانخواهی باشد و باعث فعلیت یافتن سرمایه‌های جامعه شود. توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور راهی جز از طریق توسعه علمی ندارد.»


جهانگیری گفت: «دانشگاه و دانشجو می‌توانند به امروز و آینده کشور و توسعه آن اطمینان ببخشند. غیر از توسعه علمی در بقیه توسعه‌ها نیز چه فرهنگی و چه اجتماعی مهم‌ترین نهاد دانشگاه است.»


معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد دانشگاه را نمی‌توان در عرض دیگر نهادها قرار داد و گفت: «دانشگاه نهادی است که مرکزیت تولید اندیشه را برعهده دارد. امام‌(ره) مکررا می‌گفت که دانشگاه مبدا همه تحولات جامعه است و رهبری دانشگاه را مایه اقتدار کشور قلمداد کرده‌اند. بنابراین اگر ما به دنبال اقتدار هستیم، مهم‌ترین تقویت‌کننده پایه اقتدار دانشگاه است.»


جهانگیری افزود: «دانشگاه باید امن، با نشاط، مرکز گفت‌وگو، تبادل افکار و تبادل اندیشه باشد تا بتواند به نقش خود عمل کند. دولت، نظام و جامعه نیز انتظاراتی از دانشگاه، استادان و دانشجو دارند که گره‌گشای مشکلات جامعه باشند. جامعه ما در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی مشکلاتی دارد که باید نخبگان به کمک دولت بیایند و این گره‌ها را باز کنند.»


او اقتصاد و به رونق رساندن آن و مقابله با چالش‌های پیش‌روی اقتصاد را مهم‌ترین چالش حال حاضر کشور دانست و گفت: «در اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین محور اصلی که به آن تاکید شده است، اقتصاد دانش‌بنیان است و برای این کار قطعا دانشگاه می‌تواند کمک کند. ما به همه دستگاه‌های مختلف گفته‌ایم که باید ارتباط بهتری با نخبگان و دانشگاه‌ها داشته باشند تا نخبگان بتوانند گره‌گشای مشکلات باشند.»


در پایان این مراسم با درخواست دسته‌جمعی دانشجویان نمونه سراسر کشور آنها توانستند سفر کربلا را از معاون اول رئیس‌جمهور هدیه بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته