دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1395 - 16:11

کاوشگر آینده ناسا که تا سال 2020 راهی مریخ می‌شود

ناسا بعد از ساخت کاوشگر مریخ در فضای شبیه‌سازی شده نیمه‌واقعی، هم‌اکنون آماده است تا طرح نیمه‌نهایی کاوشگری را که قرار است تابستان 2020 به قصد سفر به مریخ به فضا پرتاب شود، معرفی کند.
کد خبر : 102190

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، برخلاف کاوشگر «کنجکاوی» (Curiosity) که هنوز هم دارد به ماموریتش روی سیاره سرخ ادامه می‌دهد و هر بار بخش دیگری به ماموریتش اضافه می‌شود، این کاوشگر جدید فقط قرار است روی بخشی از این سیاره و فقط برای یافتن شواهدی از زندگی گذشته آن فعالیت کند. این کاوشگر قرار است نمونه‌هایی از سنگ‌های سطح مریخ را با خود به زمین بیاورد تا دانشمندان بتوانند از نزدیک آنها را تحلیل کنند.


کاوشگر نسل آینده مریخ که هنوز نامی برای آن تعیین نشده است، طراحی شبیه به نسخه قبلی خود دارد اما با این تفاوت که تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته‌تری در آن به کار می‌رود.


یکی دیگر از اهداف این کاوشگر بررسی منابعی مثل آب و اکسیژن است تا بتواند ماموریت‌های آینده انسان در مریخ را برای فضانوردان راحت‌ کند. در واقع، اطلاعاتی که این کاوشگر به دست خواهد آورد، به مهندسان ناسا کمک خواهد کرد تا دریابند چگونه از منابع مریخ برای تولید اکسیژن و همچنین اکسنده برای سوخت راکت‌ها استفاده کنند. در این صورت است که بار کمتری در فضاپیماها به مریخ حمل خواهد شد.


ناسا پیش‌بینی می‌کند که کاوشگر جدید مریخ در فوریه ۲۰۲۱ میلادی روی این سیاره خواهد نشست.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته