دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات‌‌های تازه فورد، دستیار کارگران می‌شوند + ویدئو

شرکت خودروسازی فورد با همکاری یک شرکت آلمانی، ربات‌هایی را به خط تولید خود افزوده است که از درست کردن قهوه تا مونتاژ کمک‌فنر، هر کاری را به خوبی در کنار کارگران انجام می‌دهند.
کد خبر : 101960

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت فورد، نگرانی جامعه کارگری از کاربردهای روزافزون ربات‌ها در امور شغلی‌شان یکی از دردسرهایی‌ است که کارفرمایان با آن روبه‌رو هستند اما شرکت خودروسازی فورد آمریکا اخیرا ربات‌هایی را در خط تولید به‌کار گرفته است که کارگران از کار با آنها لذت می‌برند.


شرکت فورد با همکاری یک شرکت رباتیک آلمانی به نام KUKA Roboter GmbH، یک نوع ربات دارای دست ساخته است که ارتفاعی در حدود یک متر دارد و می‌تواند به خوبی از پس کارهای دقیق و قدرتی که نیاز به دست دارند، برآید. به گزارش آنا، سه نوع از این ربات‌ها اکنون در خط مونتاژ کمک‌فنرهای فورد مدل «فیستا» در آلمان مشغول به کار شده‌اند. این بخش از خط تولید جایی‌ است که کارگران برای سرهم کردن کمک‌فنرها و جازدن آن روی خودرو، نیاز به قدرت بالا و خطر کردن دارند و ممکن است دچار آسیب‌دیدگی‌ یا حتی قطع عضو شوند.


بررسی اولیه از کار با این ربات‌ها نشان می‌دهد که این بخش از کار با حضور این همکاران آهنی، بسیار آسان‌تر شده است و کارگران از این‌که ناگزیر به انجام امور خسته‌کننده و خطرناک نیسند، راضی هستند.


به نقل از مدیران فورد، این ربات‌ها همان گونه که در انجام امور سنگین مهارت دارند، به اندازه کافی ظریف و دقیق هستند تا بتوانند قهوه درست کنند و آن‌ را درون لیوان بریزند. مدیران فورد امیدوارند پس از گذشت دوران آزمایشی این سه همکار آهنی، از آنها در قسمت‌های مختلف خط تولید خود در نقاط مختلف جهان و به‌خصوص آمریکا استفاده کنند و به این وسیله مشکلات استخدامی خود را کاهش دهند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته