قابلیتهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی فتوشاپ، درآمد ادوبی را افزایش داد
سازنده نرمافزار فتوشاپ پس از عرضه عمومی چتجیپیتی در سال ۲۰۲۲، سرمایهگذاریهای گستردهای را بر روی توسعه هوش مصنوعی مولد با محوریت ابزار فایرفلای انجام داده است تا با ادغام آن در مجموعه کریتیو کلاود، امکان تولید تصویر و ویدئو را برای کاربران تسهیل کند.
دادههای مالی منتشر شده نشان میدهد که ادوبی درآمد سالانه خود را برای سال مالی ۲۰۲۶ بین ۲۵.۹۰ تا ۲۶.۱۰ میلیارد دلار پیشبینی کرده است. این ارقام فراتر از برآورد ۲۵.۸۷ میلیارد دلاری است که پیشتر توسط گروه بورس اوراق بهادار لندن جمعآوری شده بود. همچنین این شرکت سود تعدیلشده هر سهم را بین ۲۳.۳۰ تا ۲۳.۵۰ دلار تخمین زده است که این رقم نیز بالاتر از میانگین انتظارات ۲۳.۳۴ دلاری بازار قرار دارد. ادوبی همچنین در گزارش عملکرد سهماهه چهارم خود، درآمد ۶.۱۹ میلیارد دلاری را ثبت کرد که از پیشبینی ۶.۱۱ میلیارد دلاری تحلیلگران عبور کرده است.
دان دورن، مدیر ارشد مالی ادوبی، در خصوص وضعیت کاربران به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه در بخش خدمات رایگان با رشدی ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، اکنون به بیش از ۷۰ میلیون نفر رسیده است.
ادوبی ماه گذشته در اقدامی جهت گسترش نفوذ خود در بازار تبلیغات و بازاریابی دیجیتال، خبر خرید پلتفرم Semrush را به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار اعلام کرد. هدف از این معامله تجاری، کمک به بازاریابان برای درک دقیقتر نحوه دیده شدن برندها توسط مصرفکنندگان آنلاین از طریق جستوجو در وبسایتها و تعامل با رباتهای هوش مصنوعی نظیر چتجیپیتی و جمینای عنوان شده است.
انتهای پیام/


